کد خبر: ۲۴۶۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

حبس ابد 28 تن از هواداران اخوان‌المسلمین مصر/به تاخیر افتادن محاکمه مرسی

دادگاهی در مصر 28 تن از هواداران اخوان المسلمین را به حبس ابد محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، 2 دادگاه در مصر با صدور احکامی جداگانه 68 تن از هواداران اخوان المسلمین را به اتهام مشارکت در اعتراضات علیه برکناری محمد مرسی محکوم کردند.

دادگاه جنایی جنوب غرب قاهره 43 تن از هواداران اخوان‌المسلمین به اتهام مشارکت در تظاهرات محکوم کرد. همچنین حکم غیابی حبس ابد 28 تن از متهمان صادر شد و تعدادی از هواداران اخوان‌المسلمین به سه سال حبس محکوم شدند.

این متهمان به دلایل امنیتی در جلسه صدور حکم خود حاضر نشدند.

پیشتر دادستانی کل افراد مذکور را به استفاده از خشونت، ترساندن شهروندان مصری، ضربه وارد کردن به امنیت و اموال عمومی و همچنین در اختیار داشتن سلاح متهم کرده بود.

دادگاه جنایی دلتای نیل نیز 25 تن از هواداران اخوان المسلمین را به سه سال حبس به اتهام مشارکت در اعتراضات در ماه اوت محکوم کرد.

از سوی دیگر دادگاه جنایی قاهره محاکمه محمد مرسی و 35 تن دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین واعضای این تشکیلات را در خصوص پرونده جاسوسی به 16 ژوئن(26 خرداد) موکول کرد.

قرار است این افراد از جمله محمد بدیع به اتهام جاسوسی برای گروه‌های خارجی و افشای اسرار ملی و همکاری با گروه‌های تندروی داخل مصر و خارج آن برای انجام عملیات درون اراضی این کشور محاکمه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین