کد خبر: ۲۴۶۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

اوباما خطاب به پوتین: اعتمادسازی زمان می‌خواهد

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که امنیت متحدان آمریکا در اروپا مقدس است و شالوده امنیت آمریکا محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در ورشو، پایتخت لهستان این سخنان را مطرح و تور چهار روزه خود را در اروپا آغاز کرد.
وی همچنین در نمایش هوایی جنگنده‌های اف 16 حضور یافت و بر همکاری نظامی ورشو – واشنگتن تاکید کرد. باراک اوباما همچنین عنوان کرد که لهستان از متحدان قدرتمند آمریکاست و ایالت متحده به تعهدات خود می‌بالد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در تلاش است تا حضور نظامی آمریکا را در لهستان، به بهانه اقدامات روسیه در اوکراین تشدید کند. وی در سخنانش تاکید کرد که لهستان و آمریکا به عنوان دوست و متحد همواره در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین عنوان داشت که اواخر امروز (سه‌شنبه) اقدامات بیشتری را در راستای ارتقای همکاری های کشورش و ورشو اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر برونیسلاو کوموروفسکی، رئیس‌جمهوری لهستان نیز در سخنرانی خود تاکید کرد که قدمت برادری ویژه دو کشور به چندین دهه پیش باز می‌گردد.

اوباما در ادامه گفت: من سفر خودم را از لهستان آغاز کردم چرا که امنیت لهستان و متحدان ما در مرکز و شرق اروپا اساس امنیت ما است.

باراک اوباما امروز از کنگره درخواست کرده است تا از کمک یک میلیارد دلاری برای افزایش حضور نظامی آمریکا در سراسر اروپا حمایت کند.

وی همچنین در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهوری لهستان گفت که پس از برگزاری انتخابات در اوکراین ممکن است که آمریکا اعتمادش را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بازسازی کند اما این روند زمان‌بر است و نیازمند آن است که پوتین نیروهای روسیه را از مرز اوکراین خارج کند و از نفوذ خود برای آرام کردن تنش‌های شرق اوکراین استفاده کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی در ادامه تاکید کرد که روابط روابط کاری با پوتین را حفظ کرده و برای وی مشخص کرده است که آمریکا مایل به تهدید کردن روسیه نیست. اوباما عنوان کرد که روسیه منافع مشروعی در آنچه که در سراسر مرزهای اوکراین رخ می‌دهد، دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین