کد خبر: ۲۴۶۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲

ستاره تیم ملی ایران از نگاه یک سایت آلمانی

ستاره تیم ملی فوتبال ایران جواد نکونام، کاپیتان این تیم است که در مرکز زمین فعالیت می‌کند. هافبک شوتزن ایرانی که 136 بار پیراهن تیم ملی ایران را پوشیده است و سابقه بازی در جام جهانی آلمان را نیز در کارنامه خود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پایگاه ایترنتی bz-berlin در گزارشی به وضعیت تیم ملی ایران پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ پرداخت.

به نقل از ایسنا، جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل ۸ روز دیگر آغاز می‌شود و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند.

پایگاه ایترنتی bz-berlin در گزارشی به بررسی وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است که در زیر می‌خوانیم.

نحوه صعود:

تیم ملی ایران تاکنون سه بار در جام جهانی حضور داشته اما هیچگاه موفق نشده است از گروه خود در مرحله مقدماتی صعود کند. شاگردان کی‌روش در برزیل نیز کار سختی را پیش روی دارند و باید برای صعود از گروه خود با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌وهرزگوین بجنگند.

ایران بازی‌های انتخابی جام‌جهانی را با پیروزی خارج از خانه برابر ازبکستان آغاز کرد. در ادامه ۲ نتیجه ضعیف برابر قطر و لبنان باعث نگرانی هواداران فوتبال ایران شد. بازی‌های انتخابی جام‌جهانی به روز‌های اوجش نزدیک می‌شد و کمتر کسی برای ایران شانس صعود مستقیم به جام‌جهانی متصور بود. در نهایت کسب ۳ پیروزی در ۳ بازی آخر ایران در این رقابت‌ها باعث شد تا تیم کارلوس کی‌روش بالاتر از کره‌جنوبی به عنوان تیم نخست جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد.

ستاره: جواد نکونام

ستاره تیم ملی فوتبال ایران جواد نکونام، کاپیتان این تیم است که در مرکز زمین فعالیت می‌کند. هافبک شوتزن ایرانی که ۱۳۶ بار پیراهن تیم ملی ایران را پوشیده است و سابقه بازی در جام جهانی آلمان را نیز در کارنامه خود دارد. نکونام این فرصت را دارد که رکورد بازی علی دایی را در فوتبال ایران بشکند و به نام خود ثبت کند. هافبک ایرانی الکویت که ۶ سال در لیگای اسپانیا توپ زد، پس از بازگشت به فوتبال ایران به تیم استقلال پیوست و با این تیم به قهرمانی در لیگ رسید و در لیگ قهرمانان آسیا نیز تا مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

از دیگر بازیکنان بزرگ ایرانی که می توانند در جام جهانی ستاره تیم ملی ایران لقب گیرند اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد هستند که در مرحله انتخابی جام جهانی بازی های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

سرمربی:

کارلوس کی‌روش سرمربی پیشین رئال مادرید در آوریل ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی ایران را به دست گرفت و در نخستین دیدار مقدماتی جام جهانی با نتیجه چهار بر صفر موفق به شکست مالدیو شد. این مربی پرتغالی نقشی موثر در حضور برخی بازیکنان ایرانی داشت که در خارج از کشور حضور داشتند. البته هنوز معلوم نیست که این مربی پرتغالی پس از جام جهانی ۲۰۱۴ نیز سرمربی ایران باشد یا خیر.

انتظارات:

ایران با هدایت کارلوس کی روش تیمی دفاعی ومنظم در خط هافبک بوده است . ایران در بازی های انتخابی جام جهانی در ۱۴ بازی تنها هبت بار گل خورد. جلال حسینی مدافع پرسپولیس رهبر خط دفاعی یاران محسوب می‌شود و به نظر باید شاهد بازی‌های دفاعی از ایران در جام جهانی باشیم.

بازیکنان تیم ملی ایران در خط ها‌فبک بسیار فشرده و نزدیک به هم کار می‌کنند. آندرانیک تیموریان و جواد نکونام دو بازیکن اصلی ایران در مرکز زمین هستند که وظیفه‌شان حفظ توپ و پایه ریزی حملات است. در کنار این دو بازیکن مسعود شجاعی و اشکان دژاگه بازی می‌کنند.به نظر می‌رسد تنها گزینه ایران در خط حمله رضا قوچان نژاد باشد، چرا که با زدن ۹ گل در یازده بازی ملی توانسته خودش را به خوبی اثبات کند.

*برنامه بازی‌های ایران در جام‌جهانی:

ایران – نیجریه ۲۶ خرداد در ورزشگاه بائیکسادا شهر کوریتیبا

ایران – آرژانتین ۳۱ خرداد در ورزشگاه مینه‌رائو شهر بلوهوریزنته

ایران – بوسنی‌وهرزگوین ۴ تیر ورزشگاه فونته‌نوآ شهر سالوادور
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین