کد خبر: ۲۴۶۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹

کشته شدن 200 نفر در حمله بوکوحرام در نیجریه

شاهدان محلی روز پنجشنبه اعلام کردند که شبه نظامیان بوکوحرام ملبس به لباس سربازان ارتش دست کم 200 غیرنظامی را در سه روستای شمال شرقی نیجریه کشته اند و ارتش به رغم هشدارها در مورد قریب الوقوع بودن این حمله، هیچ مداخله ای در آن نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از شهر مایدوگوری، فردی که شاهد این کشتارها در روز دوشنبه در منطقه ˈجوزاˈ در ایالت بورنوی نیجریه بود، گفت که ساکنان این منطقه پس از اطلاع از قریب الوقوع بودن حمله شبه نظامیان، از ارتش نیجریه خواستند به منطقه نیرو اعزام کند، اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت. 

فرد دیگری که از قتل عام بوکوحرام جان سالم به در برد و به شهر مایدوگوری مرکز ایالت بورنو گریخت، اظهار داشت: تصور می کردیم که این نیروها همان سربازان ارتش بودند که گزارش احتمال حمله شورشیان را به آنها داده بودیم.

این فرد خاطر نشان کرد که شبه نظامیان با کامیون های مورد استفاده ارتش به روستاهای هدف حمله رسیدند و به غیرنظامیان گفتند که تعدادی سرباز هستند که برای محافظت از جانشان به این روستاها اعزام شده اند. 

گروه تروریستی بوکوحرام که با القاعده در ارتباط است، از همین تاکتیک در زمان ربودن بیش از 300 دانش آموز دختر در ماه آوریل (فروردین ماه) در روستای ˈچیبوکˈ بهره گرفت. 

شاهد یاد شده که از بیم جانش خواست نامش فاش نشود، گفت که پس از اینکه مردم به دستور شبه نظامیان در نقطه ای گردهم آمدند، این گروه به طرف آنها آتش گشودند و همه را به قتل رساندند. 

این قتل عام مورد تایید ˈمحمد علی ندومˈ سناتور ایالت بورنو و یک مقام ارشد امنیتی در شهر مایدوگوری قرار گرفت.

براساس این گزارش، شبه نظامیان بوکوحرام روستاهای شمال شرقی نیجریه را اشغال و غیرنظامیان و رهبران سیاسی این روستاها را کشته و مرعوب کرده اند.

به گزارش عصرایران، هزاران نفر در طول شورش 5 ساله بوکوحرام در نیجریه کشته شده اند که بیش از 2 هزار تن از آن مختص سال جاری است. همچنین برآورد می شود که 750 هزار تبعه نیجریه در این مدت آواره شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین