کد خبر: ۲۴۷۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

نوبخت: پیشگیری از وقوع سیل در گلستان نیازمند طرح های زیربنایی است

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: برای پیشگیری از وقوع سیل در استان های سیل خیز شمالی بویژه گلستان، باید طرح های زیربنایی اجرا شود تا در آینده شاهد این گونه خسارات و حوادث نباشیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدباقر نوبختˈ بامداد شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا یکی از برنامه های ما در هیات دولت و این معاونت، طرح جامع سیلاب و مدیریت رودخانه هاست که اکنون تدوین شده و مراحل بعدی برای قانونی شدن را پشت سر می گذارد.

وی تصریح کرد: البته نخستین اقدام فوری که بخشی از هزینه ها و خسارات را جبران کند، کمک به مردم از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی ادامه داد: اگر ما علل و عوامل اصلی ایجاد سیل را ریشه کن نکنیم دوباره سیل سال های دهه 80 تکرار می شود و به دنبال آن شاهد تخریب های فراوان خواهیم بود.

سخنگوی دولت گفت: یکی از برنامه های لازم و ضروری دیگر، اجرای طرح های آبخیزداری در این مناطق است که البته کارهای زیربنایی با اجرای طرح های آبخیزداری و آزاد کردن کانال های مسیر رودخانه انجام می شود.

نوبخت افزود: به محض تکمیل ارزیابی میزان خسارات و ارسال گزارش ها، آن را در اولین جلسه هیات دولت مطرح و به تصویب می رسانیم تا اعتبارات به استان اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: البته پس از بازگشت به تهران، تنخواهی در حد قابل قبول با توجه به کمبود اعتبارات به گلستان تخصیص خواهیم داد که بزودی به استان ارسال خواهد شد.

معاون رییس جمهوری در ادامه گفت: در بازدیدهایی که شب گذشته از مناطق سیل زده در گلستان داشتیم، عمق نگرانی مردم مشهود بود و ما هم وظیفه داریم تا از بار مشکلات و دردهای مردم بکاهیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: محل تأمین اعتبار برای جبران خسارات که در هیات دولت به تصویب خواهد رسید از محل مواد 10 و 12 خواهد بود البته با توجه به محدودیت منابع اعتباری، بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته انقباضی است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری روز جمعه برای بازدید از مناطق سیل زده گلستان به این استان سفر کرد.

سیل هفته گذشته خسارت های فراوانی را به منازل مسکونی، تأسیسات، شبکه های آب و برق و اراضی کشاورزی به ویژه در شهرستان های علی آبادکتول، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس و آق قلا وارد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین