کد خبر: ۲۴۷۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

عبدالمجید حسینی‌راد هنرمند نقاش درگذشت

عبدالمجید حسینی راد هنرمند نقاش و عضو هیئت علمی دانشگاه، صبح امروز درگذشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اصغر کفشچیان مقدم هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: این هنرمند چند روز دچار سردرد شده بود که دو روز پیش راهی بیمارستان شد و از روز گذشته نیز بستری شده بود که امروز صبح ساعت 3 بر اثر بیماری سرطان خون از دنیا رفت.

وی زمان تشییع پیکر این هنرمند را صبح فردا دوشنبه 19 خردادماه ساعت 10 از مقابل دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: پیکر وی بعد از تشییع از دانشگاه تهران با آمبولانس به زادگاهش بهبهان منتقل خواهد شد و در این شهر به خاک سپرده می شود.

کفشچیان مقدم همچنین پیشنهاد کرد که مسئولان شهر بهبهان همچون تهران که دارای قطعه هنرمندان در بهشت زهراست، محل مناسبی را برای دفن این هنرمند در نظر بگیرند.

عبدالمجید حسینی‌راد متولد 1338 در بهبهان، دارای مدرک دکترا در رشته هنرهای تجسمی بود.

تدریس در دانشگاه‌های مختلف و عضویت در گروه علمی همایش مجسمه سازی گردهمایی بین المللی مکتب اول تهران، شورای سیاست گذاری و هیات انتخاب دومین نمایشگاه طراحی تهران، شورای سیاست گذاری و انتخاب نمایشگاه نگاه معنوی، شورای سیاست گذاری و انتخاب وداوری آثار سومین دوسالانه بین المللی نقاشی جهان اسلام، شورای علمی همایش بین المللی شاهنامه نگاری از جمله فعالیت‌های این هنرمند و پژوهشگر است.

به گزارش مهر، وی همچنین مدت کوتاهی مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران را بر عهده داشت. فعالیت در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز در کارنامه وی ثبت شده است. این هنرمند نقاش مدتی نیز مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین