کد خبر: ۲۴۷۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
دولت 110 میلیارد تومان برای خسارات سیل استان مازندران و گلستان تخصیص داد

نوبخت در جمع خبرنگاران: مشاور معنوی اوباما حامل پیام روحانی نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که مشاور معنوی اوباما گفته است که «من حامل پیام از طرف روحانی برای اوباما هستم» گفت: مطمئن باشید هر پیامی و صحبتی یا موضوعی بشود از سوی رییس جمهوری حتما با شفافیت اطلاع رسانی خواهد شد، لزومی ندارد که الان که همه عرصه های مذاکره مشخص است وحتی گفت وگوی تلفنی هم اطلاع رسانی شد، پنهان کاری شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمدباقر نوبخت» روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در تشریح مصوبات امروز این جلسه در جمع خبرنگاران افزود: از 57 میلیارد تومان که برای استان مازنداران در نظر گرفته شد، 32 میلیارد تومان به صورت کمک بلاعوض در جهت اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای توزیع می شود.

وی اظهار داشت: از مبلغ 57 میلیارد تومان اختصاص داده شده به استان مازندران 25 میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات ارزان قیمت، به تفکیک11.6 دهم میلیارد تومان برای واحدهای مسکونی و 13.4 دهم میلیارد تومان برای کشاورزی و دام اختصاص یافت.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری درباره میزان اعتبارات و تسهیلاتی که بین این استان ها توزیع خواهد شد، گفت: برای تسهیلات فردی در جهت تعمیرات 10 میلیون تومان، برای بازسازی واحدهای خسارت دیده 25 میلیون تومان و برای کمک در جهت خرید لوازم خانگی و امور معیشتی به هر مورد 5 میلیون تومان داده خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: چون تعدادی از افراد خسارت دیده در این حادثه؛ در سالهای گذشته هم دچار خسارت شده بودند و اکنون سررسید تسهیلات آنها چه در بخش واحدهای مسکونی و چه در بخش تولید اعم از کشاورزی و صنعت رسیده است هیات وزیران تصویب کرد که تمامی بدهی های آنها در بخش مسکونی، تولیدی و کشاورزی تا سه سال تمهیل شود. بنابراین تا سه سال پرداخت های آنها تمدید و تمهیل شد.

نوبخت توضیح داد: همه جرایم دیرکرد این افراد نیز بخشیده شده است البته معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری موظف است جرایم دیرکرد را که به خود ذینفع بخشیده شد، به بانک پرداخت کند تا بانک مشکلی در این زمینه نداشته باشد.

وی اضافه کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری موظف شد طی یک ماه برای برآورد آزادسازی حریم، زیرساخت های حمل و نقل و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی برنامه ای تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برساند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه منتظر نماندیم تا ابعاد مختلف خسارت که به زیربناها وارد شد، درهمین فاصله چند روز ارزیابی و به این مصوبه افزوده شود، افزود: می توانیم با برنامه ای جامع برای پیشگیری از سیل و سیلاب های آتی اقدام کنیم.

نوبخت ادامه داد: پس این کمک موقت یا فوری انجام می شود و کارهای زیربنایی برای جلوگیری از سیل در سالهای آینده نیز در برنامه جامع تعریف خواهد شد.



** حمایت دولت از مردم در برابر گرانفروشان



سخنگوی دولت با بیان این که دولت با هر گونه افزایش غیر منطقی قیمت کالا و خدمات به بهانه این که قیمت سوخت تغییر کرده، مخالف است، گفت: به همین جهت دستگاه های نظارتی رصد می کنند و با سوء استفاده گران برخورد خواهد شد، به عنوان دولت مقید هستیم از مردم در برابر گران فروشان حمایت کنیم .



** منتظر خبر افزایش کیفیتیم نه قیمت

نوبخت در پاسخ به این سوال که اخباری مبنی بر افزایش قیمت خودروها منتشر می شود، گفت: من بارها اعلام کرده ام دولت معتقد است و از صنعت خودروسازان هم مطالبه می کند که در جهت افزایش کیفیت خودروها برای ما اخباری داشته باشند نه این که هرساله برای افزایش قیمت اقدام کنند.

وی با یادآوری تصمیم دولت در اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودرو افزود: دولت از ارز مبادله ای به صنعت خودرو اختصاص داده است تا قیمت گذاری ها هم بر این اساس انجام شود و نسبت به افزایش کیفیت خودرو برای ما خبر داشته باشند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا پردرآمدها از دریافت یارانه حذف خواهند شد یا خیر؟ با لحنی طعنه آمیز گفت: من خیلی خوشحالم که شما همیشه پرچم این نهضت را در اهتزاز دارید و حتما باید این سوال بشود و دغدغه ای برای مردم ایجاد کنید.

نوبخت، افزود: من عرض کرده بودم که هر وفت سخن از حذف یارانه های نقدی حتی با تاکید بر این که یارانه اقشار پردرآمد حذف خواهد شد، استرس را برای کم درآمدها ایجاد خواهد کرد.

وی، ادامه داد: من تجربه کرده ام و خواهش کرده بودم که این را تکرار نکنیم، اما ما باید قانون را اجرا کنیم و فراموش نکنیم که این اطلاعات باید ارزیابی شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: پذیرفتنی نیست که در این مسیر به دلیل شتابزدگی یارانه های برخی خانوارها به ناحق قطع شود، اجرا کردن قانون هم نیازمند رسانه ای کردن نیست.

نوبخت خاطر نشان کرد: امشب هم یارانه همه خانوارهای متقاضی و ثبت نام شده واریز می شود، اگر اطلاعات ارزیابی شد و قرار شد برخی خانوارها حذف شوند، بدون دمیدن در شیپور این کار قابل انجام است.



** ممنوعیت کالاهای خارجی

سخنگوی دولت درباره ممنوعیت کالاهای خارجی هم گفت: ما در راستای تقویت توانایی های داخلی از هرگونه واراداتی که کالای داخلی آن وجود دارد، جلوگیری خواهیم کرد و این اراده دولت است و این اقدام را بخشی از اقتصاد مقاومتی تلقی می کنیم.

نوبخت افزود: این کار سازو کارهای حقوقی دارد، ساز و کارهای نظارتی آن را هم پیش بینی می کنیم و بیش از پیش به توانایی های داخلی معطوف خواهیم شد.



** پیام روحانی برای اوباما

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که مشاور معنوی اوباما گفته است که «من حامل پیام از طرف روحانی برای اوباما هستم» گفت: مطمئن باشید هر پیامی و صحبتی یا موضوعی بشود از سوی رییس جمهوری حتما با شفافیت اطلاع رسانی خواهد شد، لزومی ندارد که الان که همه عرصه های مذاکره مشخص است وحتی گفت وگوی تلفنی هم اطلاع رسانی شد، پنهان کاری شود.

نوبخت، خاطر نشان کرد: شما اعتماد کنید، ما هیچ چیز مخفی از مردم نخواهیم داشت.



** بی خبرم


سخنگوی دولت به آخرین پرسش خبرنگاران مبنی بر این که در برخی از استان ها شنیده شده است که با برگزاری جشن 24 خرداد مخالفت شده است، گفت: من از این مطلب بی خبرم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین