کد خبر: ۲۴۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۴ - ۱۸:۰۷

جایزه آکادمی بفتا برای تام کروز

آفتاب‌‌نیوز :  همانطور که از قبل هم اعلام شده بود، تام کروز جایزه موسوم به استنلی کوبریک را به دلیل برتری در عرصه سینما از دفتر آکادمی بفتا در لس آنجلس گرفت و تایلر هم جایزه برتری هنری در عرصه سرگرمی بین‌المللی را. مایک نیوئل، خالق تازه‌ترین نسخه "هری پاتر"، یکی دیگر از میهمانان برنده جایزه این مراسم بود که برای برتری در کارگردانی به افتخار دریافت جایزه جان شلزینگر نایل آمد. رونالد نیم، از بنیانگزاران بفتا، نیز جایزه کانارد را برای یک عمر مشارکت در صحنه سینمای بین‌الملل گرفت.

تام کروز که برای گرفتن جایزه خود از محل فیلمبرداری پروژه جدید "مأموریت: غیرممکن 3" تا لس آنجلس آمده بود، از فیلمساز همنام جایزه خود یعنی استنلی کوبریک به نیکی یاد کرد و روزهای همکاری با این فیلمساز بزرگ را در پروژه "چشمان باز بسته" به یاد همگان آورد. کروز گفت: "افتخار کسب این جایزه قدردانی از قدرت جادویی موجود در فیلم‌هاست که باعث تغییر مثبت در جهان می‌شود."

از دیگر ستارگانی که در مراسم شام اهدای جوایز بفتا 2005 حضور داشتند می‌توان به شرلی مکلین، آنتونی هاپکینز، کیت بلنچت، دنیس هوپر، جان وویت و جانی دپ اشاره کرد. آکادمی فیلم و تلویزیون بریتانیا موسوم به بفتا، از سال 1989 سنت اهدای جایزه به برترین‌های دنیای فیلم و سینما را آغاز کرد و در سال اول جایزه اصلی خود را به آلبرت بروکولی، تهیه‌کننده سری فیلم‌های جیمز باند، داد. مایکل کین، مارتین اسکورسیزی، آنتونی هاپکینز، هیو گرانت،‌ پیتر ویر، هلن میرن و استیون اسپیلبرگ از دیگر برندگان جوایز بفتا هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین