کد خبر: ۲۴۷۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

داعش ثروتمندترین گروه تروریستی جهان شد

العربیه نوشت: گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، پس از تصرف شهر موصل عراق، دست به غارت بانک‌های این شهر زد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این گروه موفق شده است حدود ۴۲۹میلیون دلار را از بانک‌های موصل، غارت کند. بدین ترتیب داعش به ثروتمندترین گروه تروریستی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش انتخاب، اثیل النجیفی استاندار نینوا با تایید این خبر گفته است که موجودی بانک های موصل، معادل ۴۲۹میلیون دلار بوده است.

گروه داعش در حال پیشروی سریع به سمت شهرهای مختلف عراق است. پس از موصل، تکریت دومین شهری است که به تصرف داعش در آمد. این گروه همچنین بخش‌هایی از حومه شهر نفت‌خیز کرکوک را تصرف کرد.

نوری مالکی نخست وزیر عراق خواستار بسیج عمومی برای مقابله با «تروریسم»‌شد. او همچنین با بیان این که دولت عراق، داوطلبان به جنگ علیه «تروریسم»‌را مسلح خواهد کرد. مالکی همچنین از عزم خود برای تشکیل ارتشی از داوطلبان خبر داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قرار است جلسه‌ای با حضور رهبران بلندپایه عراق از جمله نوری مالکی، اسامه النجیفی رئیس پارلمان و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در منزل ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق برای بررسی اوضاع و توافق بر سر راهکارها برای حل آن، تشکیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین