آفتابنیوز : آفتاب: حمید چیتچیان در نخستین جشنواره آگاهیبخشی و فرهنگسازی در صنعت آب و برق اظهار کرد: تنها راه پرکردن این شکاف این است که قیمتها را به قیمت واقعی برسانیم و این کار بدون همدلی، همراهی و موافقت و پذیرش مردم امکانپذیر نیست و روابط عمومی باید این واقعیت را برای مردم تبیین کند.
وی افزود: این کار با حرفهای شعاری و مصاحبه با وزیر و معاون شدنی نیست، بلکه اگر شما بتوانید واقعیتها را برای مردم ارایه کنید و قیمت آب و برق را با دیگر کشورها مقایسه کرده این امر برای مردم وجدان خواهد شد.
وزیر نیرو تصریح کرد: مردم باید متوجه شوند اگر هزینههای آب و برق را به صورت کامل ندهند زیانهای ناشی از آن برای تداوم خدمات گریبانگر خود آنها را خواهد گرفت.
چیتچیان، افکارسنجی و نظرسنجی از مردم را با اهمیت دانست و گفت: ما نیازمند اطلاعات دقیق از ناحیه مردم هستیم. البته با روشهای علمی و دانشگاهی و نوین باید لحظه به لحظه نقطه نظرات مردم را رصد کرده و تحلیلها و عملکرد خود را بر اساس آن ارزیابی کنیم.
وی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیتهای موثر و موجود برای تبادل و ارایه پیام کمک بگیریم. بنر زدن و اقداماتی از این دست خوب است ولی تمام ماجرا نیست.
چیتچیان استفاده از تکنولوژیهای نوین و شبکههای اجتماعی را در این راستا توصیه کرد و یادآور شد: البته شخصاً نیز از شبکههای اجتماعی کمتر استفاده کردهام ولی برخی از وزیران و همکاران که در شبکه های اجتماعی حضور دارند توانسته اند از قابلیتها و ظرفیتهای شبکههای اجتماعی در راستای هدف سازمانی بهره مند شوند و حضورشان بسیار اثربخش بوده است.
وزیر نیرو با اشاره به ظرفیتها و قابلیتهای NGO و سازمان مردم نهاد تصریح کرد: ما می توانیم بسیاری از اطلاعات را از طریق این سازمانها به مردم برسانیم و گاهی اثرگذاری این سازمانها بیش از مجموعههای دولتی است.
چیت چیان، بیان نقطه نظرات اساتید و دانشگاهیان را در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص مسائل صنعت آب و برق را با اهمیت توصیف کرد و با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت رسانه گفت: مخاطب شناسی، مهندسی پیام و ارایه آن از طریق تمامی ظرفیتهای رسانهای باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، وی بر نقش روابط عمومیها بر فرهنگ سازی و مدیریت مصرف تأکید کرد و گفت: مدیریت مصرف بدون ارتباط موثر با افکار عمومی امکان پذیر نیست و روابط عمومیهایی هستند که میتوانند با ارتباط دوسویه با مردم هم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کرده و حتی می توانند از نقطه نظرات آنان استفاده و عملکرد خود را ارتقاء بخشند.