کد خبر: ۲۴۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۴ - ۲۲:۵۸

ایران برای غرب پرونده حقوق بشر تهیه می کند

آفتاب‌‌نیوز : وی اظهار داشت: حقوق بشر را موضوعی مهم و مورد توجه تمامی کشورها توصیف کرد و بسیاری از کشورهای غربی مسایل مربوط به حقوق بشر در سایر کشورها را جمع آوری و به شکلی به مجامع بین المللی گزارش می کنند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این راستا تصمیم گرفت مباحث حقوق بشر را در غرب بررسی کند.
 
جلالی تصریح کرد: درباره نقض حقوق بشر، اقلیتها و مسلمانان علی الخصوص بعد از فضای ایجاد شده علیه مسلمانان پس از حادثه 11 سپتامبر که لابی صهیونیسم در رسانه ها بیشتر نفوذ کرد و کشورهای اسلامی از این موضوع غفلت کردند در حالی که دنیا تلاش کرد به نوعی مسلمانان را مورد هجمه قرار دهد. 

وی با تاکید بر اینکه نقض آشکار حقوق بشر در غرب را پیگیری خواهیم کرد اظهار داشت: مصمم هستیم این موضوع را با جدیت دنبال کنیم و جلسه روز سه شنبه این کمیسیون در همین راستااست. 

نماینده شاهرود تصریح کرد: متاسفانه بین المجالس می توانست در زمینه نقض حقوق بشر به ویژه نقض حقوق مسلمانان فعالتر برخورد کند و از پتانسیل موجود به خوبی استفاده می کرد ولی این کار صورت نگرفت. 

رئیس کمیته اجرایی بین المجالس در ادامه این گفت و گو در پاسخ به سوالی در مورد رای ندادن مجلس به بررسی خارج از نوبت طرح یک فوریتی تعلیق اجرای پروتکل الحاقی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: بخشی از نمایندگان تصور می کردند این اقدام با آیین نامه مجلس تطابق ندارد و لذا بر این تقاضای الویت رای ندادند و از سوی دیگر به علت اینکه مجلس در ابتدای جلسه علنی برخی نمایندگان به این موضوع توجه کافی نداشند و لذا به دلیل همین امر نتوانستند رای بدهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین