کد خبر: ۲۴۸۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰

قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان گفت: قیمت زولبیا و بامیه کیلویی ۸۵۰۰ تومان است و ۳۰ بازرس اتحادیه در ماه مبارک رمضان بر تهیه زولبیا و بامیه نظارت می‌کنند و مردم غیر از قنادی‌ها از جای دیگری این شیرینی را تهیه نکنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی بهره‌مند اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک 8500 تومان و درجه دو 8000 تومان تعیین شده است، که این رقم نسبت به سال گذشته هزار تومان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه برای مصرف قنادی‌ها پیگیر دریافت شکر دولتی از وزارت صنعت هستیم، افزود: تا این لحظه جوابی بابت اختصاص شکر دولتی به قنادی‌ها به ما نداده‌اند.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان در مورد تأمین شکر و روغن مورد نیاز قنادان برای تهیه زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: شکر و روغن به اندازه کافی برای این صنف در بازار وجود دارد و قیمت هر کیلو شکر آزاد 2 هزار تومان است که در صورت اختصاص سهمیه دولتی کیلویی 1700 تومان خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه بازرسی‌های اتحادیه در مورد سلامت تهیه زولبیا و بامیه سالم و استفاده نکردن از روغن‌های چند بار مصرف به چگونه خواهد بود گفت: 30 بازرس اتحادیه به صورت دوره‌ای در ایام ماه مبارک از قنادی‌های دارای پروانه کسب بازدید خواهند کرد و با مکان‌هایی که از روغن‌های چند بار مصرف استفاده کرده یا نکات بهداشتی را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

بهره‌مند با انتقاد از ورود و دخالت برخی اصناف دیگر در تهیه زولبیا و بامیه گفت: متأسفانه دیده می‌شود به دلیل فروش پررونق زولبیا و بامیه در ماه مبارک حتی نان فانتزی‌ها، آبمیوه‌فروش‌ها، بقالی‌ها و یا ساندویچی‌ها هم اقدام به فروش زولبیا و بامیه می‌کنند که معمولاً در تهیه آن نکات بهداشتی رعایت نشده است.

به گزارش فارس، وی گفت: طبق اخبار موثقی که داریم زولبیا و بامیه‌ای که در این مکان‌ها به فروش می‌رسد، در زیرزمین‌های غیربهداشتی با روغن‌های سوخته تهیه می‌شود که هیچ نظارتی از لحاظ بهداشتی هم روی آنها نیست و چون خارج از صنف ما است، نظارتی هم بر آن نمی‌شود، بارها در این مورد به اتاق اصناف و وزارت بازرگانی نامه‌نگاری کرده‌ایم که فروش زولبیا و بامیه را غیر از قنادی‌ها ممنوع کنند، اما تاکنون نه جوابی گرفته‌ایم و نه به نتیجه رسیده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین