کد خبر: ۲۴۸۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲

خسارت5.5 میلیون دلاری وزیر نفت احمدی نژاد به کشور

معاون بین‌الملل وزیر نفت اعلام کرد: دادگاه بین المللی داوری لاهه به علت قطع سوآپ نفت، شرکت نیکو ایران را ملزم به پرداخت ۵.۵ میلیون دلار خسارت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علي ماجدي ادامه داد: البته ميزان خسارت در نظر گرفته شده براي اين شركت ايراني بسيار بالا‌تر از اين رقم بود كه با توجه به تيم قوي وکلای اين شركت رقم خسارت به 5.5 ميليون دلار كاهش يافته البته بر اساس قوانين بين‌المللي شركت محكوم موظف به پرداخت هزينه‌هاي دادرسي كه رقم بالايي است، شده.

 به گزارش نسيم آنلاين به گفته او، با توجه به تلاش‌های صورت گرفته از سوي شرکت نیکو شاكيان بزرگ ديگر قطع سوآپ نفت همچون شرکت ویتول از شکایت خود صرفنظر کردند كه اميدوارم با توجه به راي اين دادگاه مجددا پرونده شكايات خود را به جريان نياندازند.ژ

گفتنی است، وزیر نفت وقت(مسعود ميرکاظمي ) درباره دلایل قطع سواپ گفته بود: سود حاصل از سوآپ نفت حدود 20 سنت در هر بشکه بوده، در حالی که حدود 6 تا 7 دلار به ازای هر بشکه برای کشور هزینه داشته است.

 با توجه به همین نکته بود که قراردادی که به ازای هر بشکه سوآپ نفت 1.1 دلار از کشورهای حوزه خزر دریافت می کردیم را قطع کرده و به جای آن پیشنهاد 5.5 تا 6 دلار را مطرح کرد که این ارقام باعث فسخ قرارداد سوآپ نفت شد.

گفتني است مسعود ميرکاظمي علاوه بر اين اشتباه در دوران وزارت خود، مرتکب توزيع بنزين حاصل از پتروشيمي نيز شد که اينک نيز از واردات و توليد آن دفاع مي کند و برخلاف ديدگاه صريح کارشناسان متعدد که اين نوع بنزين را آلوده مي دانند و براي سلامتي،مضر ارزيابي مي کنند، معتقد است نظر همه آنها نادرست است. چند حقوقدان و وکيل دادگستري به عنوان شهروند ايراني از ميرکاظمي بخاطر بي توجهي به سلامت مردم (ناشي از توزيع بنزين پتروشيمي) شکايت کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین