کد خبر: ۲۴۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۴ - ۲۲:۵۵

برنامه سفر اروپایی سید محمد خاتمی اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : وي هم‌چنين بنا به دعوت بنياد بين‌المللي علمي و فرهنگي و توسعه‌اي كوربر و جناب آقاي وايتسگر رييس‌جمهور اسبق آلمان كه رياست عاليه بنياد كوربر را بر عهده دارد روز چهارشنبه(25/8/84) از مركز اين بنياد در شهر برلين بازديد و در يك نشست علمي با اعضاي علمي آن بنياد شركت خواهد كرد(موضوع نشست اسلام و غرب).

در شهر هامبورگ نيز خاتمي در مركز كوربر سخنراني (با موضوع مناسبات شرق و غرب) خواهد داشت و هم‌چنين از مركز اسلامي هامبورگ بازديد خواهد كرد.

سيدمحمدخاتمي روز يكشنبه(29/8/84) به تهران بازمي‌گردد.

كوربر، اولين رييس‌جمهوري آلمان پس از جنگ جهاني دوم است كه اساس و بنيادهاي آلمان جديد را از درون ويراني‌هاي جنگ پايه‌ريزي كرد. بنياد كوربر بنيادي علمي و فرهنگي و توسعه‌اي است.

هم‌چنين سيدمحمد خاتمي، رييس‌جمهور سابق كشورمان طي سفرهايي به اتريش و آلمان در هفته‌ جاري با روساي جمهور عراق و افغانستان نيز ديدار مي‌كند.

بر اساس اين گزارش در اين سفر سيدعلي خاتمي، رييس دفتر رييس‌جمهور سابق نيز وي را همراهي مي‌كند و سفر نيز با پرواز عادي انجام مي‌شود.

بر اساس اين گزارش پيش از اين سيدمحمد خاتمي رييس موسسه‌ بين‌المللي گفت‌وگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در حاشيه‌ي بازديد از موزه‌ ملي قرآن تاكيد كرده بود كه هيچ ‌كدام از سفرهايش لغو نشده و گفته بود: بنا به دعوت رييس‌جمهور اسبق آلمان براي نشستي در برلين و هم‌چنين از سوي برخي دوستان آلماني براي حضور در جلسه‌اي در هامبورگ به آلمان سفر خواهم كرد. به اسپانيا نيز براي حضور در گروه 18 نفره‌اي كه آقاي كوفي عنان تشكيل داده‌اند ( اتفاق تمدنها ) سفر مي‌كنم.

به گفته وي همچنين در آينده سفري به لبنان خواهد داشت و اوايل سال آينده ميلادي نيز به مالزي خواهد رفت و در سمينار بزرگ «چه كسي از طرف اسلام سخن مي‌گويد؟» شركت خواهد كرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین