کد خبر: ۲۴۸۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

ادامه نبردها در تل‌عفر و هلاکت بیش از 300 عضو داعش

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در پی اقدامات وحشیانه خود در عراق مرقد پیامبران یونس و دانیال نبی (ع) در موصل را بست. این در حالی است که منابع عراقی از هلاکت بیش از 300 عضو داعش در تل‌عفر خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از پایگاه خبری العهد، نیروهای داعش پس از اینکه دو ضریح یونس و دانیال پیامبر را در موصل عراق بستند تمام کارمندان این دو مرقد را به گروگان گرفتند.

افراد مسلح داعش در شهر موصل هم‌چنین مقبره‌های "ابن الجزری" و "ابن الاثیر" صاحب کتاب "الکامل" را تخریب کرده و همچنین آثاری از این شهر را به سمسارهای ترک فروختند.

این در حالی است که یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که نیروهای نظامی بیشتری از طریق هوایی وارد منطقه تل‌عفر در غرب موصل شدند تا به ساکنان آن کمک کنند.

در همین حال یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد که بیش از 300 عضو داعش در تل‌عفر به هلاکت رسیدند و نیروهای امنیتی به پیشروی‌هایی در این منطقه دست یافتند.

پیش‌تر سرلشگر ابوالولید، فرمانده نیروهای امنیتی در منطقه تل‌عفر روز دوشنبه تاکید کرده بود که مبارزات علیه اعضای داعش ادامه خواهد داشت و منطقه تل‌عفر در غرب موصل ظرف چند ساعت از اعضای داعش پاکسازی خواهد شد.

جمعیت تل عفر که تا ٢٠٠ هزار نفر تخمین زده می‌شود، عمدتا از ترکمن‌های شیعه تشکیل شده است.

در همین حال یک مقام عراقی که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفته است که در پی درگیری‌های شدید دیشب در تلعفر بسیاری کشته شده‌اند و بسیاری از اهالی شیعه و سنی شهر به مناطق دیگر گریخته‌اند.

پیکارجویان داعش از هفته گذشته کنترل شهرهای مهم موصل و تکریت را در اختیار داشته‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی از شمال عراق یکی از دلایل اهمیت تل‌عفر این است که این شهر تنها پایگاه برجا مانده دولتی در کل استان نینواست که هفته گذشته با عقب نشینی واحدهای نظامی دولت به دست پیکارجویان سنی افتاد.

از لحاظ استراتژیک هم این شهر جایی میان جاده اصلی از موصل، مرکز استان، تا مرز سوریه قرار دارد.

از سوی دیگر هیات اتحادیه اروپا در عراق تاکید کرد که گروه داعش چند کلیسا را در موصل آتش زده است و هول و وحشت را در دل مردم ایجاد کرده و به پنج دختر نیز تجاوز کرده است.

هیات اتحادیه اروپا در عراق اعلام کرد که مهاجرت مردم نینوا از ترس اعضای داعش ادامه دارد.

یک منبع امنیتی عراقی نیز تاکید کرد که نیروهای امنیتی بسیاری وارد پالایشگاه بیجی در شمال صلاح‌الدین شدند تا تدابیر امنیتی را در این پالایشگاه و اطراف آن اتخاذ کنند.

از سوی دیگر عبدالامیر الزیدی، فرمانده عملیات دجله از هلاکت 19 فرد مسلح وابسته به داعش و انفجار 2 خانه بمبگذاری شده در دو ناحیه العظیم و المقدادیه در دیالی خبر داد.

در همین راستا رئیس پلیس دیالی با اعلام کشته شدن 9 فرد مسلحی که به مرکز پلیس در غرب بعقوبه حمله کرده بودند تاکید کرد که اوضاع امنیتی در بعقوبه تحت کنترل است.

در همین راستا مسئولان آمریکایی اعلام کردند که دو تن از مقامات ارشد آمریکا با نوری مالکی، نخست وزیر عراق دوشنبه شب در بغداد دیدار کرده تا بحران امنیتی در عراق را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان یک منبع مسئول در استان نینوا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که افراد مسلح در حال حاضر برخی از ساختمان‌های دولتی در منطقه تل‌عفر را بجز در مناطق شمالی تحت تصرف خود دارند. خبرنگار شبکه روسیه الیوم به نقل از یک منبع رسمی گزارش داد که نیروهای عراقی همچنان کنترل منطقه تل‌عفر را علی‌رغم حملات افراد مسلح در اختیار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین