کد خبر: ۲۴۸۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

مذاکره اوباما با کنگره درباره وضعیت عراق

کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا با رهبران کنگره درباره وضعیت وخیم عراق جایی که افراط گرایان تعدادی از شهرهای مهم را تصرف کرده‌اند، مذاکره کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در این نشست جو بونر، رئیس مجلس نمایندگان و همچنین رهبران احزاب جمهوری خواه و دموکرات کنگره از جمله هاری رید،‌ میچ مک کنل و نانسی پلوسی به دعوت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در این نشست حضور داشتند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: اوباما درباره تلاش‌های دولت برای واکنش به تهدید اعمال شده از سوی گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش صحبت کرد.

آمریکا به رهبران عراق درباره توقف درگیری‌هایی که متضمن نابودی هر دو طرف است تاکید کرد.

مسلمانان شیعه رهبری دولت بغداد را به دست دارند در حالی که گروه‌های افراط گرای سنی در بغداد در حال پیشروی هستند.

اوباما همچنین برنامه‌های خود برای تقویت نیروهای امنیتی آمریکا از جمله کمک بیشتر را اعلام کرد.

دولت اوباما در این نشست نارضایتی خود نسبت به حملات هوایی در عراق یا مداخله نظامی برای حمایت از دولت بغداد را بازگو کرده و گفت: چنین اقداماتی مملو از دشواری‌های بسیار است که عراق باید ابتدا تفرقه‌های سیاسی‌اش را حل کند.

قانونگذاران ارشد که پشت درهای بسته با اوباما دیدار داشتند هیچ اشاره‌ای به قریب الوقوع بودن این اقدام نظامی نکردند.

اوباما به رهبران کنگره گفت که وی همچنان در حال بررسی گزینه‌هاست اما در وهله اول راه‌هایی برای تقویت کمک به نیروهای امنیتی عراق را در نظر دارد.

در همین حال تعدادی از قانونگذاران گفتند: اوباما اعلام کرده که برای تصمیم گیری درباره اقداماتی که ممکن است انجام دهد نیازی به اجازه آنها ندارد.

به گزارش صدای روسیه، کاخ سفید گفت: اوباما تلاش‌های دولت برای تقویت توانایی نیروهای امنیتی عراق در مبارزه علیه شورشیان سنی را مدنظر دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین