کد خبر: ۲۴۹۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

صدیقی: مشکل آمریکا و صهیونیست‎ها نیستند، مشکل ما از خود است

امام جمعه موقت تهران بربهم پیوستگی نظام اسلامی با اجزای آن تاکید کرد و گفت: قبل از این‌که به فکر اصلاح جامعه باشیم باید خود را اصلاح کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‎الاسلام والمسلمین صدیقی در هم اندیشی سخنرانان هئیت رزمندگان اسلام در مدرسه دارالشفا افزود: اسلام یک نظام است و سرنوشت افراد با جامعه گره خورده است و ما هم باید اصلاحگر باشیم.

وی ادامه داد: تابلوی دینداری این است که انسان هم مومن باشد و هم عامل باشد و هم حق‌بین و هادی حق باشد و در این مسیر هم ظرفیت داشته باشد و برای دیگران نیز ایجاد ظرفیت کند.

وی خاطرنشان کرد: حالت حضور در تبلیغ بسیار مهم است؛ آیت‎الله بهجت می‎فرمود که مرحوم نایینی در هنگام درس به یک مرتبه حالتش عوض می‎شد زیرا حالت حضور داشت؛ یعنی تدریس ایشان همچون نماز خواندشان بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: نماز برای دیدن و زیارت خداست؛ قدقامت‎الصلوه را قدقامت‎الزیاره نیز گفته‎اند؛ ولی باید به خود نهیب بزنیم که چند بار نمازی خواندیم که زیارت باشد؟ باید حال و هوایی که در موقع رفتن به کربلا داریم در هنگام رفت به مسجد هم داشته باشیم؛ همانگونه که در پای حرم امام حسین(ع) حوایج خود را در نظر می‎گیریم باید همین‌گونه خدا را نیز یاد کنیم و پس از نماز حوایج خود را در نظر بگیریم.

وی افزود: منبردارای آثار و برکات بسیاری است؛ گاهی برای خود واعظ حالاتی پیش می‎آید که در حالات دیگر چنین وضعیتی پیش نمی‎آید که نشان دهنده آن است که این جایگاه، جایگاه والایی است. اگر کسی به امام زمان(عج) وصل نباشد نمی‎تواند دیگران را نیز به حضرت ولیعصر(عج) متصل کند؛ منبر جایگاه بسیار خطرناک و حساسی است که منبردار با اندکی غفلت، نادم خواهد شد و سال‌ها حسرت خواهد خورد.

وی گفت: خداوند اسباب هدایت را برای بشر محصور نکرده است و راه‎های بسیاری برای هدایت مردم در نظر گرفته است؛ هر کسی به هر روشی اصلاح می‎شود و نباید به کسی سوظن داشت.

صدیقی خاطرنشان کرد: مشکل ما آمریکا و صهیونیست‎ها نیستند مشکل ما از خود است که باید باطن خود را درست کنیم؛ نباید کاری کنیم که از محضر حضرت طرد شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین