کد خبر: ۲۴۹۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸

آیت الله شبیری زنجانی: حوادث عراق حاصل افراط جاهلان و متعصبان است

آیت الله شبیری زنجانی طی پیامی درباره مسائل اخیر عراق، گروهکهای تکفیری را حاصل افراط جاهلان و متعصبان دانست و بر حرمت هرگونه اقدام تفرقه انگیز به تقویت این گروهکها منجر شود فتوا داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش شفقنا، این مرجع عالی قدر تشیع در بخشی از پیام خود، از ملت شریف عراق خواست تا با پیروی از ارشادات مرجعیت و اخذ روشهای مناسب به مقابله با این گروهکها برخیزند.

شبیری زنجانی با غیر انسانی خواندن اقدامات تروریستها، هدف اصلی این گروهها را خشن جلوه دادن اسلام در اذهان جهانیان دانست و گفت: اقدامات وحشیانه این گروهکها با عنوان شعار توحیدی مسلمانان مانع گسترش این دین توحیدی است.

متن کامل پیام آیت الله شبیری زنجانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
"وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ"

اخبار حملات وحشیانه و هولناکی که این روزها، بر ملّت شریف و عزیز عراق وارد آمده است، دل هر انسانی را به درد می آورد، این گونه اقدامات ضد انسانی که توسط تروریست ها و گروهک های تکفیری انجام می گیرد با هیچ ملاک و معیار اسلامی و دینی، بلکه با هیچ معیار انسانی منطبق نیست.

شکل گیری این گروهها حاصل افراط جاهلان متعصّبی است که وحشیانه ترین جنایت ها و خشونت ها را تحت بیرق و شعار توحیدی مسلمانان (لا اله الا الله) به نمایش می گذارند و از این طریق چهره رحمانی اسلام را خشن جلوه داده و مانع از گسترش روزافزون این آیین توحیدی می گردند.

امروز بر ملت عراق و سایر مسلمانان اعم از شیعه و سنی لازم و فرض است تا با هوشیاری تمام، با همبستگی و اخوت اسلامی و وحدت کلمه همراه با پیروی از ارشادات مرجعیّت با اتخاذ روشی مناسب در مقابل این گروهها به مقابله برخیزند و از اختلاف و تفرقه به هر شکلی پرهیز کنند.

بی شک هر کاری که موجب تقویت گروههای تکفیری شود قطعا حرام است و تمام کسانی که در راه مقابله با این گروهها قدم برمی دارند نزد خداوند متعال مأجورند و نصرت الهی نیز برای ثابت قدمان در دین محقق است.

 «والعاقبة للمتّقین»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین