کد خبر: ۲۴۹۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

کری: آمریکا مسئول بحران در عراق و لیبی نیست

وزیر امورخارجه آمریکا گفت، واشنگتن مسئول بحران لیبی و خشونت‌ها در عراق نیست؛ جایی که تروریست‌های دولت اسلامی عراق و شام "داعش" که شاخه فرعی القاعده هستند، مناطقی را تصرف کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر کوتاهش به قاهره برای مذاکره با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری تازه منتخب مصر به عنوان بخشی از تور خاورمیانه‌اش، در کنفرانسی خبری در قاهره گفت: آمریکا مسئول رویدادهای کنونی لیبی و عراق نیست.

وی درباره بحران عراق جایی که داعش در آن در حال تصرف شهرها است، افزود: مقام‌های دولت بغداد باید به افکار و گرایش‌های فرقه‌ای غلبه کرده و افراط گرایان را مهار کنند.

کری در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: داعش ایدئولوژی خشونت و سرکوب است. داعش نه تنها برای عراق بلکه برای کل منطقه تهدید محسوب می‌شود. الان زمان بسیار حساسی است که ما باید به رهبران عراق تاکید کنیم تا به افکار و گرایش‌های فرقه‌ای رسیدگی کرده و با تمام مردم صحبت کنند.

وی ضمن رد اظهاراتی مبنی بر اینکه واشنگتن از ناآرامی‌های عراق برای به دست آوردن مجدد کنترل این کشور و قرار دادن آن زیر سلطه خود سوء استفاده می‌کند، گفت: آمریکا در مساله انتخاب یا برکناری هیچ فردی دخالت ندارد چرا که این مساله به مردم عراق بستگی دارد تا رهبری خودشان را انتخاب کنند.

جان کری ادامه داد: آمریکا سال‌ها برای آنکه مردم عراق دولت خودشان را داشته باشند تلاش کرده و در این راه از جان سربازانش مایه گذاشته است اما داعش از مرز سوریه گذشته و شروع به توطئه‌ کرده‌، آن‌ها به شهرها و جوامع حمله کرده‌اند و آن‌ها مسئول ناتوانی عراق برای داشتن دولت خودش هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین