کد خبر: ۲۴۹۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

جدیدترین جزئیات انفجار «ضاحیه» بیروت

انفجار انتحاری بامداد سه‌شنبه لبنان در ورودی شمالی ضاحیه جنوبی بیروت و به مسافت اندکی از قهوه‌ خانه «ابو عساف» صورت گرفت که بر اساس آخرین آمار، یک کشته، 19 زخمی و یک مفقود بر جای گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انفجار انتحاری بامداد سه‌شنبه لبنان در ورودی شمالی ضاحیه جنوبی بیروت و به مسافت اندکی از قهوه‌ خانه «ابو عساف» صورت گرفت که بر اساس آخرین آمار، یک کشته، 19 زخمی و یک مفقود بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تلویزیون «المنار»، ضاحیه جنوبی پایتخت لبنان بامداد امروز سه‌شنبه شاهد انفجاری انتحاری جدیدی بود.

عامل انتحاری «زن» بوده است که ایست بازرسی ارتش را در منطقه «الطیونه» هدف قرار داد که بلافاصله بعد از بلند شدن صدای انفجار و ستون‌های دود به آسمان، خودروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند و مجروحان را به بیمارستان‌‌های «الزهراء» و «بیمارستان دولتی بیروت» انتقال دادند.

این گزارش حاکی است که عامل انتحاری خودروی بمب گذاری شده خود را در یک منطقه شلوغ منفجر کرد. اغلب شهروندان لبنانی در لحظه انفجار خودروی بمب گذاری در ضاحیه بیروت در حال تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی برزیل بودند.

شاهدان عینی اعلام کردند که یک عامل انتحاری که یک خودروی بمب گذاری شده را هدایت می‌کرد، خود را نزدیکی ایست بازرسی منفجر کرد. یکی از مجروحان نیز تاکید کرد که عامل انتحاری تقریبا 30 ساله بوده و لهجه‌ای سوری داشت.

مالک قهوه‌‌خانه ابو عساف که انفجار در نزدیکی آن رخ داده است، نیز به خبرنگار المنار گفت که هیچ کدام از جوانانی که در قهوه‌خانه حضور داشتند بر اثر انفجار مذکور آسیب ندیده‌اند.

بنا بر اعلام ارتش لبنان، تنها تلفات این حادثه همان «زن» عامل انفجار بوده که دست به این عملیات انتحاری زده و هیچ‌یک از نیروهای ارتش در این حمله کشته نشده‌اند.

پایگاه خبری النشره نیز با بیان اینکه بزرگراه شهید «سید هادی نصرالله» به سمت «شاتیلا» شاهد انفجار مهیبی در بامداد سه‌شنبه بود، تاکید کرد:‌ انفجار انتحاری در نزدیکی ایست بازرسی ارتش صورت گرفته و آتش سوزی عظیمی را در پی داشت.

همچنین تلویزیون الجدید لبنان نیز اعلام کرد: خودرویی که در نزدیکی میدان «شاتیلا» منفجر شد، مرسدس بنز 180 قدیمی با شماره پلاک «144631/و» بود.

تلویزیون المنار همچنین در خبری دیگر اعلام کرد که خودروی بمب گذاری شده از منطقه «قصقص» به سمت بزرگراه شهید «سید هادی نصرالله» بر خلاف جهت حرکت سایر خودروها آمده بود.

این انفجار تنها دو روز بعد از انفجار انتحاری «ضهر البیدر» واقع در ورودی منطقه «بقاع» به وقوع پیوست. یک عامل انتحاری دیگر روز جمعه گذشته یکی از ایست‌های بازرسی وابسته به نیروهای امنیت عمومی لبنان را در شرق این کشور هدف قرار داده بود که بر اثر آن یکی از نیروهای امنیتی لبنان کشته و 33 تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، شدت انفجار بامداد امروز (سه‌شنبه) به قدری بود که اخبار ضد و نقیضی مبنی بر وقوع دو انفجار همزمان منتشر شد،‌ ولی یک منبع امنیتی آگاه تاکید کرد که تنها یک انفجار لحظات ابتدایی بامداد سه‌شنبه منطقه نزدیک به میدان شاتیلا را لرزاند.

صلیب سرخ لبنان نیز ساعتی بعد از وقوع انفجار ضاحیه جنوبی بیروت اعلام کرد که این انفجار هیچ کشته‌ای در بر نداشته است و تنها شماری از افراد حاضر در قهوه خانه ابو عساف زخمی شدند.

این در حالی است که پایگاه خبری النشره از وجود تکه‌های جسدی در محل انفجار گزارش داده بود و به نظر می‌رسد که این اعضا مربوط به عامل انتحاری باشد.

به گزارش فارس، تلویزیون «ال‌بی‌سی» نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی قبل از وقوع انفجار به خودروی بمب گذاری شده مظنون و پس از دستور ایست، به آن تیراندازی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین