کد خبر: ۲۴۹۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷

درخواست جان کری از کردهای عراق

وزیر خارجه آمریکا که برای گفت‌وگو در خصوص تحولات اخیر عراق به بغداد سفر کرده بود، امروز در دیدار با سران منطقه کردستان عراق از آنها خواست در کنار دولت بغداد بایستند و از سقوط عراق جلوگیری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، امروز، سه‌شنبه، گفت‌وگوهایی را در خصوص تحولات اخیر عراق با سران منطقه کردستان صورت داد و از آنها خواست تا در مواجه با گروههای داعش در کنار بغداد بایستند. کری یک روز بعد از سفر به بغداد که از پیش اعلام نشده بود به منطقه کردستان سفر کرد تا درباره بحران به وجود آمده با مقامات این کشور دیدار کند.

به گزارش فارس و به نقل از شبکه ال بی سی لبنان،مقامات آمریکایی بر این باورند که متقاعد کردن کردها برای اینکه فرایند سیاسی در بغداد را رها نکنند، مسئله مهمی در جلوگیری از تجزیه عراق به حساب می‌آید. یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا در حالی که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت: اگر آنها تصمیم به عقب‌نشینی از فرایند سیاسی بگیرند، پیامدهای منفی زیادی خواهد داشت.

یک منبع در وزارت خارجه آمریکا به رویترز اعلام کرد که جان کری به منظور ترغیب سران کردستان برای شرکت در دولت جدید عراق به اربیل رفته است. بارزانی در این دیدار گفت: حمله گسترده‌ای که افراد مسلح در شمال، غرب و شرق کشور انجام داده‌اند، واقعیتی جدید و عراقی جدید به وجود آورده است.

ارزانی پیش از سفر کری به کردستان عراق گفت که می‌خواهد مسئله استقلال کردستان را برای وزیر خارجه آمریکا طرح کند. وی گفت: می‌خواهم این سوال را مطرح کنم که تا کی باید ملت کرد در این وضعیت بماند؟ ملت کرد حق دارد که خود سرنوشتش را تعیین کند. رئیس منطقه کردستان عراق روز گذشته نیز از بغداد و شخص «نوری المالکی» نخست‌وزیر انتقاد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین