کد خبر: ۲۴۹۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶

رییس دیوان عالی کشور: جرایم خاص خارج از نوبت رسیدگی می‌شوند

ا- رییس دیوان عالی کشور گفت: قضات دستگاه قضایی کشور جرایم خاص را خارج از نوبت رسیدگی می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، آیت الله ˈاحمد محسنی گرکانیˈ روز سه شنبه در هیات عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور که بمناسبت بزرگداشت قوه قضاییه با حضور دادستان کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان عالی برگزار شد، افزود: قضات رسیدگی به جرایم مهم مانند قتل عمد، آدم ربایی، براندازی نظام و جاسوسی علیه امنیت کشور را مقدم بر جرایم کوچک می دانند. 

آیت الله گرکانی اظهار کرد: نام سلامت در کشور از برنامه های خوب دولت جمهوری اسلامی است که مورد استقبال مردم کشورمان نیز قرار گرفته چرا که جامعه سالم و سلامت عامل مهمی در ارتقای کمی و کیفی توسعه کشور محسوب و موجب نشاط و آرامش در بین مردم می شود.

رییس دیوان عالی کشور ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است با هر گونه بیماری مبارزه کند و جامعه تندرست و سلامت در کل کشور اعم از شهر و روستا به وجود آورد.

آیت الله گرکانی بیان کرد: طبیب ماهر و متخصص در مقابل بیماریهای مختلف یک بیمار اول به سراغ درمان بیماریهای سخت و صعب العلاج او می رود و بیماریهای مهم و سخت برای طبیب جایگاه اول را دارد.



**اختلاف زمامداران موجب پیروزی و شادی دشمنان می شود

رییس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اسلام اتحاد و برادری را محور اصلی مسلمانان می داند، گفت: قرآن کریم از همه امت اسلامی بطور جمعی به ویژه از زمامداران اسلامی می خواهد گروه گروه و جدای از هم نباشند . 

او تاکید کرد: همگی به قرآن و اسلام روی بیاوریم و با توجه به اینکه مشکلات داخلی همانند مشکل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در کشور وجود دارد، اما مهمتر از همه اینها تفرقه و عدم اتحاد مسلمانان است که اقتدار و سیادت امت اسلامی را به خطر می اندازد و سبب ضرر و زیان ملی می شود.

رییس دیوان عالی کشور بیان داشت: قرآن می فرماید از همه خسارت ها و زیانها بیشتر و زیان بارتر، اختلاف زمامداران اسلامی است اختلاف آنان سبب پیروزی و شادمانی دشمنان آنها خواهد شد .

آیت الله گرکانی ادامه داد: اتحاد و حمایت مسوولان و زمامداران اسلامی از همدیگر موجب یاس و نا امیدی دشمن می شود و سیاست مسلمان کشی دشمنان در کشورهای مسلمان همسایه مثل عراق ، سوریه ، افغانستان و غیره باید با اتحاد و همدلی و سیاست درست زمامداران کشورهای منطقه از بین برود .

رییس دیوان عالی کشور در آستانه ماه مبارک رمضان از مبلغان حوزه علمیه که جهت تبلیغ شعائر دینی به شهر ها و روستا اعزام می شوند، خواست تا اتحاد مسلمیـن را محـور اصلی مامـوریت تبلیغی خود قرار دهند که قطعا با وحدت و همـدلی می توان به آسانی آتش فتنه تکفیری های داعش و دیگر دشمنان اسلام را خاموش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین