کد خبر: ۲۴۹۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

نوبخت برای تامین مالی طرح تعالی جمعیت یک هفته مهلت خواست

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری از کمیسیون فرهنگی مجلس برای یافتن ساز و کاری با هدف منابع مالی مورد نیاز برای طرح تعالی جمعیت یک هفته فرصت خواست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «سیدعلی طاهری» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جلسه روز سه شنبه این کمیسیون با «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری اظهار داشت: در این جلسه طرح تعالی جمعیت و تامین مالی آن مطرح شد.

وی افزود: نوبخت ابتدا به کمیسیون فرهنگی پیشنهاد کرد که منابع مالی مورد نیاز این طرح را در قالب لایحه بودجه سال 1394 کل کشور پیش بینی کنند و یا این که در لایحه برنامه ششم توسعه این موضوع پیش بینی شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس اظهار داشت: با این حال کمیسیون فرهنگی مجلس بر این اعتقاد است که موکول کردن بودجه آن به سال آینده بسیار دیر است و با توجه به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی لازم است که منابع مالی این طرح زودتر تامین شود.

طاهری ادامه داد: بر این اساس نوبخت از کمیسیون فرهنگی مجلس یک هفته مهلت خواست تا با رایزنی با کارشناسان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری برای تامین مالی این طرح چاره اندیشی و نتیجه آن را یا به صورت مکتوب و یا در قالب جلسه ای مشترک به اطلاع این کمیسیون برساند.

وی درباره تفاوت های این طرح با طرح پیشگیری از کاهش جمعیت که کلیات آن امروز سه شنبه در مجلس به تصویب رسید، گفت: طرح پیشگیری از کاهش جمعیت به لغو قوانین محدود کننده ازدیاد نسل اختصاص دارد اما طرح کمیسیون فرهنگی مجلس از جامعیت بیشتری برخوردار است و مباحث فرهنگی برای تعالی جمعیت را لحاظ کرده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه این کمیسیون اظهار داشت: محمود واعظی برای پاسخگویی به سوال نصر اله پژمان فر مبنی بر رعایت پیوست های فرهنگی در واگذاری پهنای باند اینترنتی در جلسه کمیسیون حضور یافت.

وی افزود: وزیر در پاسخ به این سوال توضیح داد که واگذای پهنای باند از طریق پیمانکاران انجام می شود و در قراردادها به پیمانکاران تاکید می شود که پیوست های فرهنگی رعایت شود اما نماینده سوال کننده، این کار را نافی مسوولیت وزارتخانه در زمینه ترویج فرهنگ ندانست و از این رو از توضیحات وزیر قانع نشد و لذا سوال باید در صحن علنی مجلس مطرح شود.

به گفته طاهری، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این جلسه همچنین به بررسی پیش نویس طرح امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین