کد خبر: ۲۴۹۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷

بیماری دامی لمپی اسکین در بوکان تحت کنترل درآمد

معاون برنامه ریزی عمرانی فرماندار بوکان گفت: با اقدامات به موقع انجام گرفته در این شهرستان بیماری لمپی اسکین تحت کنترل درآمده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کمال خالندی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از اقدامات پیشگیرانه از جمله مایه کوبی به موقع در واحدهای دامداری این شهرستان در مدت دو هفته گذشته تا کنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در این شهرستان مشاهده نشده است.

وی گفت: برای پیشگیری و ریشه کنی بیماری لمپی اسکین تاکنون 16 هزار و 747 راس دام سنگین در این شهرستان مورد مایه کوبی شده است.

خالندی با بیان اینکه یک هزار و 545 راس گاو و گوساله علیه بیماری سمپاشی شده است، افزود: مقدار 273 هزار متر مربع جایگاه دام نیز در همین راستا علیه این بیماری سمپاشی انجام شده است.

وی گفت: در هفته نخست شیوع این بیماری در بوکان تعداد 9 راس دام که به این بیماری دچار شده بودند شناسایی و معدوم شدند.

جانشین ستاد مدیریت بحران بوکان ادامه داد: برابر تصمیم مدیریت بحران این شهرستان سه هفته ممنوعیت تردد دام سنگین در این شهرستان اعلام شده که مدت زمان دو هفته آن به اتمام رسیده و با پایان محدویت این طرح تصمیم گیری مجدد در این زمینه متعاقباˈ اعلام می شود.

ˈلمپی اسکینˈ یک بیماری دامی آفریقایی است که از دو هفته پیش تعدادی از دامهای سنگین در آذربایجان غربی بویژه جنوب استان به آن مبتلا شده اند.

در شهرستان بوکان 22 هزار راس دام سنگین وجود دارد.

این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و 185 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین