کد خبر: ۲۴۹۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴

متوسط مصرف انرژی در ایران 4 برابر میانگین جهانی است

دبیر کنفرانس سالانه انرژی پاک گفت: به طور متوسط مصرف انواع انرژی در ایران تقریبا چهار برابر میانگین جهانی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مسعود ایرانمنش در افتتاحیه چهارمین کنفرانس سالانه ملی انرژی پاک در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با اشاره به شدت بالای مصرف انرژی گفت: مصرف انرژی در ایران معادل کشوری با جمعیت 750 میلیون نفری است و در سال 1390 به ازای هر ایرانی 1.93 تن معادل نفت خام انرژی مصرف شده است که این میزان 5 برابر کشورهای هند و پاکستان است. همچنین ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت دنیا، 9 درصد انرژی جهان را مصرف می کند.

وی با اشاره به اهمیت بحران انرژی در جهان افزود: آمارها نشان می دهد بحران انرژی که یک مسئله جهانی است و منشاء آن دو عامل محدودیت منابع انرژی فسیلی و آلاینده های ناشی از مصرف آنها است بویژه در کشور ما روز به روز حادتر می شود و این عزم عمومی را برای مقابله با این بحران می طلبد.

ایرانمنش با اشاره به سخنرانی علمی پروفسور محمود یعقوبی و دکتر یونس نوراللهی در زمینه نیروگاههای خورشیدی و انرژی زمین گرمایی در این همایش دو روزه گفت: محورهای این کنفرانس شامل انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی زمین گرمایی، انرژی‌های آبی (نیروگاه آبی، انرژی امواج، انرژی جزر و مد، انرژی گرمایی اقیانوس)، انرژی‌های زیستی، پیل سوختی و هیدروژن، نیروگاه‌های انرژی پاک، سیستم‌های انرژی هیبرید، فناوری‌های نانو و میکرو در انرژی پاک، مواد پیشرفته در انرژی پاک، صنعت سبز؛ ساختمان سبز، روش‌های تبدیل، بازیافت و ذخیره‌سازی انرژی، مدیریت و بهینه‌سازی انرژی و قوای محرکه انرژی پاک (خودرو برقی، موتور هوای گرم ،استرلینگ و غیره) می گردد.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته نیز در افتتاحیه کنفرانس سالانه ملی انرژی پاک گفت کنفرانس های علمی باید راهگشای صنعت و فناوری باشند و مشکلات صنعتی کشور را در اولویت خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا، محبی با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس های علمی افزود: نتایج این کنفرانس‌ها باید به فناوری تبدیل شوند تا چرخه تبدیل علم به صنعت عملی و کاربردی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین