کد خبر: ۲۵۰۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
در كنگره شهداي اصناف خراسان رضوي و صنف آرايشگر مردانه

سردار نقدی: آرايشگران در خط مقدم جنگ فرهنگی قرار دارند

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: وقتي كه ظاهر و رفتار تغيير كند بر باطن و ضمير و اعتقادات هم اثر مي گذارد، آنهايي كه ظاهر خود را مطابق مدل هاي غربي آرايش مي كنند بايد بدانند كه اين ظاهر بر باطن آنها نيز تاثير خواهد گذاشت پس صنف آرايشگران در اين عرصه نقش مهمي دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پايگاه اينترنتي بسيج نوشت: سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در كنگره ملي ۷۰۰ شهيد اصناف و بازار خراسان رضوي و يادواره كشوري ۲۰۰ شهيد صنف آرايشگر مردانه كه در مجتمع آيه‌هاي مشهد برگزار شد گفت: حضور همه ي اقشار بخصوص كسبه و بازاريان در جبه هاي حق عليه باطل، پديده اي استثنايي و منحصر به انقلاب اسلامي است.

سردار نقدي با اشاره به كسبه متدين و متعهدي كه كسب و كار را در وقت نياز رها كرده و براي دفاع از آرمان ها سلاح به دست گرفتند، ادامه داد: اين مايه مباهات و فخر بازاريان است كه كاسب و بازاري با همه تعلقاتش و با احساس تكليف همه چيز را كنار مي گذارد، از همه تعلقات رها مي شود و با همه وجود داوطلبانه و از روي ميل باطني در ميدان حاضر مي شود.

وي در توصيف شهيد رضا شمقدري تصريح كرد: اصنافي در مقابل منافقين در شهر و كوي و برزن آنچنان مجاهدانه و مصرانه بر هدف ارزشمند خود پافشاري كردند كه منافقان كوردل راهي جز ترور و حذف فيزيكي آنها نداشتند، شهيد شمقدري كاسبي بود كه در دفاع از ولايت واهمه اي نداشت و حتي با تهديد منافقين نيز دست از آرمان هاي خود برنداشت و در نهايت منافقين او را به شهادت رسانده و محل كسبش را به آتش كشيدند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين خطاب به اصناف و بازاريان تاكيد كرد: تربيت چنين كسبه اي كه جانبازي و پاكبازي را در راه خدا افتخار خود مي دانند، حاصل پيوند بازار با روحانيت است همچنان كه در بافت قديم شهرها، مسجد جامع و حوزه هاي علميه در قلب بازار قرار داشت.

وي صنف آرايشگران را مصداق "ان الله جميل و يحب الجمال و يحب عن يري اثر نعمته علي عبده" دانسته و افزود: چنين شغلي براي آرايشگران مايه افتخار است چراكه آرايشگر هر روز صبح مي تواند وقتي كه ابزار كارش را برمي دارد نيت كند كه خداوندا آنچنان كه دوست مي داري زيبايي مخلوقات را، من مي خواهم اين زيبايي را جلوه گر كنم و از اين راه به خداوند بزرگ تقرب پيدا كنم.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج با اشاره به آيه "خذوا زينتكم عند كل مسجد" خاطرنشان كرد: اين از افتخارات و فرصت هاي پيرايشگران است كه با نيت درست الهي براي خدا و مبارزه در جنگ فرهنگي كار كنند پس آرايشگران نقش بسزايي در جبهه فرهنگي انقلاب بر عهده دارند.

وي نقش اين صنف را در فرهنگ سازي بسيار مهم خوانده و اظهار داشت: همچنان كه آرايشگران در زمان جنگ، ابزار كار را زمين گذاشته و در خط مقدم مبارزه با دشمن سلاح به دست گرفتند؛ امروز نيز در محل كار خود در خط مقدم مبارزه فرهنگي هستند.

سردار نقدي در پايان سخنان خود با اشاره به روايتي كه فرمود هر كسي خودش را شبيه به قومي كند، از آنهاست تصريح كرد: وقتي كه ظاهر و رفتار تغيير كند بر باطن و ضمير و اعتقادات هم اثر مي گذارد، آنهايي كه ظاهر خود را مطابق مدل هاي غربي آرايش مي كنند بايد بدانند كه اين ظاهر بر باطن آنها نيز تاثير خواهد گذاشت پس صنف آرايشگران در اين عرصه نقش مهمي دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین