کد خبر: ۲۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳

درگیری شدید میان مخالفان در شرق سوریه

درگیریهای داخلی بین گروهک های مسلح در دیر الزور و ریف دمشق ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد، گروههای رقیب گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش)‌ از جمله جبهه النصره به شهر البوکمال در دیر الزور یورش بردند و تلاش کردند کنترل این شهر را به دست بگیرند.

این در حالی است که صحبت از مذاکرات اعلام نشده بین داعش و جبهه النصره برای آتش بس است.

احمد فرحات گزارشگر  المنار در گزارشی گفت: شهر دوما در ریف دمشق به صحنه منازعه بین جنگ سالاران در سوریه تبدیل شده است. انفجارها ، ترورها و تسویه حسابها در دوما در پی جنگ لفظی بین گروههای مسلح بین داعش و دشمنانش آغاز شده است.

دیروز انفجاری در شهر دوما روی داد که یکی از پایگاههای مهم ارتش اسلام وابسته به جبهه اسلامی است که به کشته شدن 10 نفر منجر شد. این انفجارها با سه دستگاه خودروی بمب گذاری شده نزدیک مسجد طاها و در یک بازار شلوغ انجام شد.

در حالیکه انگشت اتهام به سوی داعش نشانه رفت این گروه به سرعت این اتهامات را از طریق پایگاههای غیررسمی اجتماعی تکذیب کرد.

این نخستین انفجار در دوما نیست و در پانزدهم ماه کنونی نیز یک دستگاه خودرو منفجر شد که به کشته شدن هفت غیر نظامی و یک عضو جبهه اسلامی منجر شد.

بیستم و بیست و چهارم ماه کنونی نیز قاضی شرع جبهه اسلامی و یکی از فرماندهان داعش بدست اعضای ارتش اسلام ترور شدند.

در دوما به تازگی اختلافاتی بین ارتش اسلام و جبهه اسلامی و هم پیمانانش بر سر تقسیم نفوذ در غوطه شرقی بروز کرده که بارها به درگیریهای مسلحانه منجر شده است.

در شرق سوریه نیز که محل درگیری اساسی با داعش است گروههای ارتش آزاد و جبهه اسلامی و جبهه النصره به شهر البوکمال به شدت حمله کرده اند تا این شهر را از داعشی ها پس بگیرند.

دیده بان سوریه (مخالف مستقر در لندن) در بحبوحه این نبردهای شدید به نقل از منابعی که موثق دانست اعلام کرد مذاکرات غیر مستقیم بین داعش و النصره با میانجی گری عشایری در جریان است تا در دیرالزور آتش بس اعلام شود اما عشایر شعیتاط با هرگونه توافقی با داعش مخالفت کرده اند.

پیشروی ارتش سوریه به سمت حلب

ارتش سوریه با پیشروی به سمت شهر صنعتی حلب کنترل آتش خود را بر نقاط مختلف این شهر تقویت کرده است.

حسام العلی خبرنگار شبکه المنار در حلب در گزارشی گفت : ارتش سوریه کنترل خود را بر روستای الشیخ زیاد تشدید کرد و به این شکل موقعیت راهبردی خود را در حومه حلب تقویت کرده است و اکنون بر اکثر بخش های شهر صنعتی  شیخ نجار اشراف دارد.

گروههای مسلح در این منطقه استحکاماتی برای خود ایجاد کرده بودند اما ارتش سوریه موفق شد آنها را غافلگیر کند و اهم خطوط دفاعی آنها را از بین ببرد.

افراد مسلح در زمانی که در این منطقه حضور داشته اند خسارات سنگینی به تاسیسات زیربنائی این منطقه وارد کرده اند.

المنار افزود نیروهای ارتش سوریه اکنون عملیات خود را به سمت شهر صنعتی حلب ادامه می دهد و برخی مواضع این منطقه را نیز تحت کنترل خود دآورده است که پست کنترل فشار برق جنوبی شهر صنعتی یکی از این مناطق به شمار می آید.

خبرنگار المنار گفت: با کنترل یافتن ارتش سوریه بر حومه شرقی و شمالی حلب اکنون کنترل آتش بر اکثر بخش های شهر صنعتی شیخ نجار تقویت شده است.

شبکه العالم نیز اعلام کرد: ارتش سوریه یکی از مقرهای گروهک تروریستی داعش را در منطقه معدان هدف قرار داد. در این حمله شماری از نیروهای داعش به هلاکت رسیدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین