کد خبر: ۲۵۰۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵

کرزی:مراسم تحلیف رییس جمهور آینده در 11 مرداد برگزار می شود و این تاریخ غیر قابل تغییر است

ˈحامد کرزیˈ رییس جمهور افغانستان امروز در نشست هفتگی شورای وزیران این کشور بار دیگر بر واگذاری قدرت به رئیس جمهور آینده این کشور در ١١ مرداد تاکید کرد و گفت: این تاریخ غیر قابل تغییر است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، دبیرخانه شورای وزیران افغانستان روز دوشنبه در خبرنامه ای اعلام کرد که حامد کرزی در نشست شورای وزیران گفت: مدت حکومت دولت در دهم مرداد ماه به پایان می رسد، و یک روز پس از آن مراسم تحلیف رییس جمهور جدید طی مراسمی خاص برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کرزی در این نشست از وزارتخانه و ارگان های دولتی افغانستان خواست گزارش خود از عملکرد 12 ساله، تجارب، برنامه ها و همچنین مشکلات را کامل کنند تا با انتقال قدرت، این گزارش ها به مسوولان بعدی تقدیم شود.

دبیرخانه شورای وزیران افغانستان در ادامه تاکید کرد کرزی در پایان این نشست بار دیگر تاکید کرد که در یازدهم مرداد مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب برگزار خواهد شد.

تاکید کرزی به واگذاری قدرت به رییس جمهور بعدی در حالی بیان می شود که روند انتخابات افغانستان با اعتراض های ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله به انچه که تقلب گسترده در انتخابات نامیده شده، جنجالی شده است.

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله یکی از دو کاندیدای انتخابات ریاست افغانستان روز گذشته (یکشنبه) یک روز پس از انتشار سومین افشاگری های خود از آنچه که تقلب در انتخابات این کشور خواند، اعلام کرد کمیسیون های انتخاباتی افغانستان را از این پس به رسمیت نمی شناسد.

ˈنصرالله بریالی ارسلاییˈ، رئیس ستاد انتخابات عبدالله عبدالله گفت: کمیسیون انتخابات به درخواست های 13 گانه ستاد اصلاحات و همگرایی برای شفافیت انتخابات بی توجه است ، از این رو ما روابط خود را با این کمیسیون ها قطع کرده ایم و اعلام می کنیم که مسئولیت پیامدهای اینگونه اقدامات بر عهده کمیسیون های انتخاباتی و رییس جمهور افغانستان است.

تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله در سومین افشاگری خود، مکالمات تلفنی برخی اعضای کمیسیون برگزاری انتخابات و مقامهای برخی استان های افغانستان را پخش کرد که در آن در باره لزوم ریختن آرا به نفع نامزد رقیب در صندوق های رای تاکید می شد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی که در دور اول به ترتیب 45 درصد و 31.6 درصد آرا را کسب کردند در 24 خرداد ماه برگزار شد.

بر اساس برنامه زمانبندی کمیسیون برگزاری انتخابات که از قبل اعلام شده، قرار است نتایج ابتدایی سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 11 تیر و نتایج نهایی 31 تیرماه اعلام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین