کد خبر: ۲۵۰۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹

آغاز حملات نیروهای ارتش اوکراین علیه مواضع شورشیان

نیروهای اوکراینی امروز (سه‌شنبه) پس از آنکه رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد آتش‌بس را تمدید نکرده است، دست به حملات هوایی و توپخانه‌ای علیه چند پایگاه جدایی‌طلبان حامی روسیه در مناطق شرق اوکراین زدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چند ساعت پس از آنکه پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین از اتمام آتش‌بس در این کشور خبر داد، نیروهای ارتش حملات خود را علیه پایگاه‌ها و ایست بازرسی‌های شورشیان در شرق اوکراین آغاز کردند.

وزارت دفاع اوکراین با اعلام اینکه نیروهای این کشور از هوا و زمین حملات خود را آغاز کرده‌اند، گفت که طرح تروریست‌ها برای تشدید چشمگیر رویارویی مسلحانه مختل شده و تهدید تلفات در میان غیرنظامیان و پرسنل نظامی از بین رفته است.

هنوز گزارشی در خصوص تلفات این حملات جدید در میان شورشیان ارائه نشده است.

پروشنکو اوایل امروز از قبول تمدید آتش بس در این کشور در مکالمه تلفنی چهار جانبه با رهبران فرانسه، آلمان و روسیه سرباز زد.

این در حالی است که وی از بابت آنچه که عدم اقدامات ملموس به منظور آرام کردن وضعیت در اوکراین از جمله کنترل بیشتر مرزها انتقاد کرد.

در مقابل، وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرده که آمریکا حامی تصمیم پروشنکو برای عدم تمدید آتش‌بس در اوکراین بوده است.

این وزارتخانه گفت: این برداشت وجود دارد که تغییر موضع کی‌یف بدون اعمال نفوذ از خارج این کشور به رغم موضع اعضای مهم اتحادیه اروپا نمی‌توانسته رخ دهد.

امروز همچنین سرگئی لاریشکین، رئیس مجلس سفلای پارلمان روسیه خواهان آتش‌بس جدید در اوکراین شد.

او گفت: ما بر این باور هستیم که بدون آتش‌بس و آغاز مذاکرات، بازیابی صلح و عدالت و نظم و قانون در اوکراین غیرممکن است.

بنابر بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه اوکراین طی دوشنبه شب منتشر کرد، از زمان وقوع آتش‌بس دراین کشور در 20 ژوئن تاکنون 27 سرباز اوکراینی کشته و 69 تن نیز زخمی شده‌اند.

پروشنکو در اظهاراتی که در صفحه خود در فیسبوک مطرح کرد گفت: آینده برای کشور ما دشوار خواهد بود، ما باید متحد باشیم زیرا برای آزاد کردن سرزمینمان از آلودگی و انگل‌ها مبارزه می‌کنیم.

آلکسی دمیتراشکوفسکی، سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرد: پس از سخنرانی رئیس جمهور عملیات ضد تروریستی مجددا به جریان افتاد؛ ما آتش توپخانه‌ای را آغاز کرده و حملات هوایی خود را علیه مواضع استراتژیک تروریست‌ها و محل‌های تمرکز آن‌ها از سر گرفتیم.

همچنین وی خاطر نشان ساخت: شورشیان حامی روسیه به سوی یک جنگنده سوخوی 25 روسی آتش گشوده و به آن آسیب وارد کردند اما این جنگنده توانست با ایمنی در پایگاه هوایی خود فرود بیاید.

وی یک گزارش شورشیان اوکراینی مبنی بر اینکه آنها توانستند یک هلی‌کوپتر ارتش اوکراین را ساقط کنند رد کرد.

به گفته دمیتراشکوفسکی، در 24 ساعت گذشته در حملات شورشیان اوکراینی علیه مواضع ارتش این کشور یک سرباز اوکراینی کشته شده و 17 تن دیگر زخمی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین