کد خبر: ۲۵۰۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
مذاکرات حساس هسته‌ای ایران با 1+5 در وین

نشست ظریف و معاون وزیر خارجه آمریکا با حضور اشتون

دیدار دو جانبه محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در هتل کوبورگ لحظاتی قبل پایان یافت و بلافاصله دیدار سه جانبه ای با حضور ظریف، اشتون و ویلیام برنز معاون وزیر امو خارجه آمریکا در هتل کوبورگ اغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نشست افتتاحیه رسمی مذاکرات وین ٦ صبح فردا (پنج شنبه) با حضور هیات های مذاکره کننده ایران و 1+5 در مقر سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در بدو ورود به وین گفت: این دور از مذاکرات، آخرین مرحله تا 20 جولای (29 تیر) خواهد بود و تلاش می کنیم در این مرحله به توافق دست یابیم.

در پنجمین دور از مذاکرات ایران و گروه 1+5 که از26 تا 30 خرداد ماه در وین برگزار شد، دو طرف وارد نگارش متن توافق نهایی شدند که نام آن را «برنامه اقدام مشترک جامع» گذاشته اند.

به گزارش ایرنا، مذاکرات وین 6 سخت ترین، فنی ترین و پیچیده ترین مرحله گفت و گو ها میان ایران و1+5 و در عین حال طولانی ترین دوره مذاکراتی خواهد بود که طرفین مصمم هستند تا در این مرحله، مذاکرات هسته ای را به نتیجه برسانند.

براساس توافق موقت ژنو، ایران و گروه 1+5 تا 20 جولای (29تیرماه) برای دستیابی به توافق نهایی فرصت دارند و چنانچه در فرصت باقی مانده این اتفاق رخ ندهد، احتمال تمدید توافق ژنو به مدت شش ماه دیگر وجود دارد.

وزیر امور خارجه ایران و معاونش در روزهای گذشته تاکید کرده اند که زیاده خواهی طرف مقابل مانع از رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای خواهد شد.

به گفته معاونان وزیر امور خارجه ایران، میزان،سطح و اندازه غنی سازی، جدول زمان بندی لغو تحریم ها و طول مدت زمان توافق از موارد اختلافی است که در مذاکرات وین 6 باید درمورد آنها گفت و گو شود.

آخرین دور مذاکرات هسته ای قبل از پایان مهلت توافق موقت ژنو(20 جولای) امروز با دیدار ظریف و اشتون آغاز شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین