کد خبر: ۲۵۱۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
وزیر اقتصاد مهمان جلسه علنی هفته آینده مجلس

8 وزیر به کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌روند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته حضور در حوزه های انتخابیه، از روز یکشنبه آینده (15 تیرماه ) جلسات علنی خود را از سر می گیرند و میزبان یک وزیر دولت تدبیر و امید در جلسات علنی خود و هشت وزیر در کمیسیون های تخصصی مجلس هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جلسات علنی مجلس شورای اسلامی از 15 تیر ماه از سر گرفته می شود و نمایندگان مجلس هفته آینده از «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی دعوت کرده اند تا بر پاسخگویی به سوال «محمدحسن آصفری» نماینده اراک در صحن مجلس حضور یابد.

همچنین قرار است وزیران امور اقتصادی و دارایی، کشور، نیرو، تعاون، بهداشت و درمان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در هفته پیش رو در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور یابند.

رسیدگی به دو طرح «نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی» و «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» از مهمترین دستورهای جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی است.

طرح الحاق یک تبصره به ماده (190) قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصوب 1370 (اعاده شده از شورای نگهبان)، ادامه رسیدگی به طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می کنند، طرح الحاق یک تبصره به ماده (5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش نیز از جمله طرح هایی هستند که در جلسات علنی هفته آینده مجلس بررسی می شوند.

طرح استفساریه ماده (133) قانون مالیاتهای مستقیم ، لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم و لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی نیز در دستور کار جلسات علنی مجلس قرار دارد.

رسیدگی به طرح حمایت از صنعت برق کشور، لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (این طرح توسط شورای عالی استانها ارائه شده است) و طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار هفته آینده نمایندگان مجلس است.

لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح ، طرح دایمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی،لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن از دیگر دستور جلسات علنی هفته آینده مجلس است.

*** کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

بر اساس دستور جلسه هفتگی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه ضمن بررسی به موارد مربوط به سفر اعضای این کمیسیون به استان اردبیل، میزبان رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای تبادل نظر و ارزیابی برنامه های آن دانشگاه هستند.

بررسی طرح الحاق یک بند به ماده(17) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

روز دوشنبه نیز جلسه کارگروه آموزش و پرورش به بررسی نحوه اجرایی شدن قانون الحاق دو تبصره به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران می پردازد. کارگروه تحقیقات و فناوری ارزیابی شرکتهای دانش بنیان و کارگروه آموزش های مهارتی بررسی نهایی طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی و نیز اجرای ماده(23) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد.

کارگروه آموزش عالی و آموزش پزشکی به مباحث خود در خصوص جلسات ساماندهی آموزش عالی کشور و بررسی مسایل دانشگاههای غیرانتفاعی می پردازد.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه بررسی طرح مدیریت ادارات کل، شهرستانها، نواحی و مناطق آموزش و پرورش به صورت هیات امنایی را ادامه می دهند و طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه را نیز در دستور کار دارند.

*** کمیسیون اجتماعی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه ضمن ادامه بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل، بررسی طرح الحاق یک بند به عنوان بند(هـ) به تبصره جزء(1) ماده(3) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور را در دستور کار دارند.

نشست مشترک این کمیسیون با مسوولان سازمان تامین اجتماعی روز یکشنبه برگزار می شود و روز دوشنبه اعضای این کمیسیون نشست مشترکی با مسوولان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خواهند داشت.

اعضای کمیسیون اجتماعی روز سه شنبه ضمن استماع گزارش سفر اعضای این کمیسیون به استان لرستان، به بررسی مسایل و مشکلات این استان لرستان می پردازند و نشست مشترکی نیز با مسوولان سازمان بیمه سلامت کشور خواهند داشت.

*** کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بیمه گران و اتکایی گران خطرهای تجاری و غیرتجاری در کشورهای عضو سازمان تعاون اسلامی و موسسه تضمینی اعتبارات صادراتی و سرمایه گذاری عربی و تصویب اساسنامه آن را که از شورای نگهبان اعاده شده است، در دستور کار دارند.

بررسی مسایل و مشکلات جاری بورس با حضور مسوولان سازمان بورس و اوراق بهادار و برگزاری نشست با مسوولان درخصوص مسایل اقتصادی کشور پیرامون اقتصاد مقاومتی با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی است.

روز دوشنبه قرار است مشکلات کارآفرینان با حضور اعضای هیات کارآفرینان و دیگر مسوولان و نیز مشکلات شرکت سیمان خرم آباد با حضور نمایندگان مجمع استان و دیگر مسوولان ذی ربط در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز روز سه شنبه برای پاسخگویی به سوال قاسم عزیزی نماینده شازند، ابراهیم کارخانه نماینده همدان، نادر قاضی پور نماینده ارومیه به همراه دیگر نمایندگان و همچنین سوالات محمدصالح جوکار، محمد فیروزی و زارعی نمایندگان یزد، نطنز و دنا، سوال مشترک نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران و همچنین سوالات علی ایرانپور نماینده مبارکه، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده کرمان و محمدرضا خانمحمدی، محمد اسماعیلی و علیرضا خسروی نمایندگان ابهر، زنجان و سمنان در کمیسیون حاضر می شود.

جلسه هیات رییسه کمیسیون اقتصادی روز چهارشنبه برای بررسی تحولات اقتصادی در کشور و نگرشی بر طرح ها و لوایح موجود تشکیل می شود.

*** کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آخرین تحولات منطقه را بررسی می کنند.

کارگروه دریای خزر این کمیسیون نیز روز دوشنبه نشستی مقدماتی برای هم اندیشی ملی خزر را با حضور مسوولان بررسی می کند.

وزیر کشور نیز روز سه شنبه برای پاسخگویی به سوالات علیرضا زاکانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور و سوال مشترک حسین آذین و محمدمهدی زاهدی نمایندگان رفسنجان و کرمان و راور در این کمیسیون حضور می یابد.

نشست فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز عصر سه شنبه برگزار می شود.

*** کمیسیون اصل 90 

اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی روز یکشنبه ضمن برگزاری جلسه هیات رییسه کمیسیون، نشستی با نمایندگان دستگاه های ذی ربط درخصوص اقدامات انجام شده درباره راهکارهای اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی پیرامون فرهنگ عفاف و حجاب دارند.

این کمیسیون روز سه شنبه نیز نشستی با مدیرعامل شرکت سایپا درباره مسایل مطروحه در حوزه خودروسازی و استماع گزارشی از عملکرد، وضعیت، مسایل و مشکلات گروه خودروسازی سایپا دارد.

*** کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی روز یکشنبه بررسی طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را با حضور مسوولانی از وزارت نفت، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد.

روز سه شنبه نیز کمیسیون انرژی میزبان «حمید چیت چیان» وزیر نیرو و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری برای رفع کمبودهای مالی، فنی و اقتصادی صنعت برق کشور است و سپس طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را در دستور کار دارد.

کارگروه نیرو روز یکشنبه مسایل مربوط به انرژی خورشیدی را بررسی خواهد کرد.

*** کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه در جلسه ای مشترک با هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درخواست عده ای از نمایندگان درخصوص نحوه هزینه کرد اعتبار ردیف 3-1015000 و اجرای تبصره ماده(84) آیین نامه داخلی را مورد رسیدگی قرار می دهند.

بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه کاری پیشنهادی هیات رییسه جدید کمیسیون نیز در دستور کار روز یکشنبه است.

روز دوشنبه نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی به این کمیسیون دعوت شده است تا به سوالات نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، ایرج عبدی، علیرضا محجوب و نادر قاضی پور نمایندگان خرم آباد، تهران و ارومیه، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، مانه و سملقان، رضا عبدالهی، سیدعبدالکریم هاشمی، منصور آرامی و ابوالقاسم جراره نمایندگان ماهنشان و هرمزگان و نیز سوال زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر پاسخ دهد.

«محمد باقر نوبخت» معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به جلسه روز سه شنبه این کمیسیوندعوت شده است تا گزارشی اقدامات به عمل آمده در تدوین برنامه ششم توسعه و عملکرد(تخصیص) تبصره(22) قانون بودجه سال1393 کل کشور به نمایندگان ارایه کند و همچنین به جمع بندی مباحث مربوط به عملکرد تبصره(21) قانون بودجه سال1393 کل کشور بپردازد.

این کمیسیون روز سه شنبه جلسه مشترکی با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی با موضوع هدفمندسازی یارانه ها دارد.

کارگروه اجتماعی روز یکشنبه بررسی طرح الحاق یک بند به ماده(17) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد و کارگروه اقتصادی روز دوشنبه به بررسی چگونگی تخصیص منابع بانکی و تحول نظام بانکی می پردازد و روز سه شنبه بررسی طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی را ادامه می دهد.

کارگروه عمومی و دفاعی نیز روز سه شنبه به بررسی تفریغ بودجه سال1391 کل کشور (حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی- خزانه) خواهد پرداخت.

*** کمیسیون بهداشت و درمان

مسوولان بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص اعتبارات حوزه سلامت نیروهای مسلح کشور به جلسه روز یکشنبه این کمیسیون دعوت شده اند؛ ضمن این که بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

روز دوشنبه ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در دستور کار کمیسیون بهداشت است و روز سه شنبه «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوال مشترک عبدالرحمان رستمیان و محمدجواد نظری مهر نمایندگان دامغان و کردکوی در این کمیسیون حضور می یابد.

بررسی کیفیت گوشت های وارداتی و نحوه نظارت بر واردات، قرنطینه، کشتار و توزیع آن با حضور مسوولان سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی و مسوولان وزارت جهادکشاورزی در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون قرار دارد.

همچنین «سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخ به سوالات نادر قاضی پور نماینده ارومیه(یک سوال)، محمد دامادی نماینده ساری(دو سوال)، ایرج عبدی نماینده خرم آباد(یک سوال)، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد(یک سوال)، جواد هروی نماینده قائنات(یک سوال)، جلیل جعفری نماینده خلخال و کوثر(یک سوال)، سوال مشترک ابراهیم کارخانه و احمد سالک نمایندگان همدان و اصفهان(یک سوال) روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابد.

*** کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به تدوین برنامه های آتی کمیسیون می پردازند روز سه شنبه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان آنها را ادامه می دهند.

*** کمیسیون صنایع و معادن

روز یکشنبه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی(ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری) و طرح دایمی شدن بند(16) قانون بودجه سال1392 کل کشوردر دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرا ردارد.

«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه برای پاسخگویی به سؤالات امیرعباس سلطانی نماینده بروجن، علی نعمت چهاردولی نماینده ملایر، محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت نیز برای پاسخگویی به سوال مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب و شاهین دژ روز سه شنبه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس می رود.

«علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی دیگر مهمان روز سه شنبه این کمیسیون است که به سوالات حسین فتاحی نماینده شهربابک، حسین علیحاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر پاسخ می دهد.

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوال سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار به این کمیسیون می آید.

بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور، بررسی سوالات سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، رحمت اله نوروزی نماینده علی آباد کتول و چهارنفر دیگر از نمایندگان(دوفقره)، علی محمد احمدی نماینده دهلران و دره شهر و جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت فولاد کشور نیز روز یکشنبه جلسه دارد.

*** کمیسیون عمران

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه گزارش «ستار محمودی» قائم مقام وزارت نیرو و نیز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در حوزه آب شهری را استماع می کنند؛ ادامه بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

روز سه شنبه کمیسیون عمران ضمن بررسی طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، به بررسی مواد ارجاعی طرح جامع منابع طبیعی می پردازد.

*** فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن ادامه بررسی پیش نویس طرح امر به معروف و نهی از منکر، هیات رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را انتخاب می کنند.

«علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابد و به سوالات سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، علی ایرانپور نماینده مبارکه (سه سوال)، بیژن نوباوه نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر،سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان (دوسوال)، حامد قادرمزی نماینده قروه و دهگلان و محمدعلی مددی نماینده میانه پاسخ می دهد.

***کمیسیون قضایی و حقوقی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه برای تامین نظر شورای نگهبان به بررسی لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی و طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی می پردازند.

انتخابات هیات رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز روز یکشنبه برگزار می شود.

رسیدگی به طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است و سپس سوال حمید رسایی، روح اله حسینیان و مهدی کوچک زاده نمایندگان تهران از «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری و همچنین سوال علی ایرانپور نماینده مبارکه از وزیر دادگستری مورد رسیدگی قرار می گیرد.

*** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به بحث پیرامون نحوه قیمت گذاری قیمت شیر و بورس کشاورزی می پردازند.

روز سه شنبه نیز قرار است واگذاری امور تجارت بخش کشاورزی به تشکل های بخش کشاورزی و خروج دولت از برنامه تنظیم بازار موضوع قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی و مواد (5) و(6) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی با حضور وزیران ذی ربط در کمیسیون بررسی شود.

نشست مشترک « محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی نیز روز سه شنبه در دفتر وزیر برگزار می شود.

هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای نیز روز یکشنبه جلسه دارد.

***کمیسیون های ویژه 

اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی روز سه شنبه به بررسی طرح اصلاح مواد(104) و (158) قانون آیین نامه داخلی و اساسنامه مرکز تحقیقات اسلامی قم می پردازند.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی نیز روز دوشنبه جلسه دارد، بحث و بررسی پیرامون نقش بازار سرمایه در اقتصاد مقاومتی و علل رکود شاخص های بورس با دعوت از دبیرکل بورس و اوراق بهادار کشور و همچنین بررسی لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این کمیسیون ویژه قرار دارد.

ادامه بررسی طرح واگذاری باشگاههای ورزشی از طریق مزایده و بحث و بررسی پیرامون واگذاری آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با دعوت از مسوولان ذی ربط از دیگر دستور کارهای کمیسیون ویژه حمایت از تولید است.

به گزارش ایرنا، کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز روز دوشنبه برای بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی جلسه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین