کد خبر: ۲۵۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶

آیت الله موحدی کرمانی: جریان ضد اسلامی داعش تهدیدی برای امنیت جهانی است

امام جمعه موقت تهران با محکوم کردن اقدامات گروه تروریستی داعش در کشتار مسلمانان گفت: این جریان خشن و ضد اسلامی تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی برای همه مذاهب و اقوام است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت الله «محمد علی موحدی کرمانی» در نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: به حمدالله داعش رو به شکست است و ارتش عراق با حمایت مردمی در مقام ریشه کن کردن این گروه تروریستی است.

به گزارش ایرنا، وی با یادآوری حمایت استکبار جهانی از این گروه تروریستی اظهار داشت: استکبار تصور می کند با کشتن و ترور و امثال اینها می تواند جلوی نفوذ اسلام و انقلاب اسلامی را بگیرند اما خوشبختانه هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: به دلیل فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت در جهان اسلام و مومنان، نقشه های استکبار نقش بر آب شده است.

امام جمعه موقت تهران از گروه تروریستی داعش به عنوان گروهی جنایتکار، آدمکش، خائن، جلاد، خبیث و پلید یاد کرد و گفت: دنیای استکبار بداند که طی قرون گذشته با تمام ابزار خود به جنگ اسلام آمده است، زیرا اسلام برای همه سعادت می خواهد، اما اینها تمام خوشبخی را برای خود می خواهند و بشریت را فدای خود می کنند.

وی افزود: اسلام بندگی و تسلیم را فقط برای خدا می داند، اما استکبار می گوید همه در برابر من باید تسلیم شوند؛ اسلام از حق بشریت و انسان ها دفاع می کند، اما این جانیان استکبار، اگر هم حرکت مثبتی در مجمعی مانند شورای امنیت بخواهد محقق و از انسان های مظلوم دفاع شود، فورا عضوی از این اعضا آن را وتو می کنند.

موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه اسلام برای دنیای استکبار قابل تحمل نیست، ادامه داد: استکبار تصور می کند با کشتن و ترور و امثال اینها می تواند جلوی نفوذ اسلام و انقلاب اسلامی را بگیرد و به همین خاطر کار او حمایت از ترور است.

وی با یادآوری اینکه مومنان با حفظ روحیه مقاومت و شهادت در مقابل استکبار ایستادگی می کنند و بینی دشمن را به خاک می مالند، افزود: برای نمونه پس از وقوع هفتم تیر و هشتم شهریور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جانیان برای ابد رسوا شدند و منافقین برای ابد به زباله دان تاریخ افتادند.

امام جمعه موقت تهران گفت: جنایاتی بالاتر از این روی زمین رخ داده است؛ حادثه کربلا و شهادت ائمه معصومین(ع) رخ داده است، اما طاغوت کاری از پیش نبرد و مکتب اهل بیت(ع) باقی ماند زیرا خداوند ماندگاری آن را تضمین کرده است.

موحدی کرمانی با یادآوری آیاتی از قرآن کریم مبنی بر حمایت ها و نصرت های الهی برای طرفداران حق افزود: این سخن حتمی خداوند متعال است که پیامبران الهی غالب خواهند شد.

وی با بیان اینکه «استکبار با دست خود گورش را حفر می کند» ادامه داد: جهان حامی بشریت و فضلیت است و قطعا خشونت و تروریسم در جهان محکوم است.

خطیب موقت نماز جمعه نهران افزود: رفتارهایی که جانیان داعش به نام اسلام مرتکب می شوند، سه تکبیر می گوید و مسلمانی را می کشد و پس از کشتن او باز سه تکبیر می گوید و دامنش را با حریم آن شهید آلوده می کند، این برنامه هایی زشت و زننده متاسفانه به نام اسلام در جهان رخ می دهد.

موحدی کرمانی گفت: آنچه دردآور است، این است که میان مسلمانان در مقابله با این جانیان اختلاف بوجود آید.

وی در این حال افزود: خوشبختانه این اختلاف ها رو به کاهش رفته و برادرکشی محکوم شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب که تاکید کردند آنچه در عراق اتفاق افتاده، نزاع شیعه و سنی نیست، بلکه نزاع میان حمایت از انسان و کشتن انسان است، اشاره کرد.

موحدی کرمانی از مرجعیت عراق تشکر کرد و افزود: حکم جهاد ایشان نقش موثری در پیشرفت ارتش عراق داشت و آنان موفق شدند توفیقاتی را در مقابله با این گروه تروریستی به دست آورند و انسان های مظلوم را حمایت و این جانیان را نیز نابود کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد، علمای اهل سنت نقش موثری در این زمینه داشتند.



** حامیان تروریست ها ادعای دمکراسی دارند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: عجیب این است که حامیان این تروریست ها، ادعای دمکراسی و در عین حال از این گروه های خشن و تروریستی حمایت می کنند.

موحدی کرمانی افزود: آنچه که جایش خالی است، این است که مجامع بین المللی اعم از اسلامی و غیر اسلامی هیچ محکومیت چشمگیری در این زمینه نداشته اند؛ باید این مجامع از جمله سازمان همکاری های اسلامی، جنبش غیرمتعهدهاف اتحادیه عرب، مجمع عمومی سازمان ملل و بویژه شورای امنیت و سازمان های بشردوستانه اقدامات ضد بشری گروهک تروریستی داعش را بیش از پیش و با قاطعیت بیشتر محکوم کنند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز افزود: مسلمانان قربانی تروریسم هستند، اما متاسفانه صهیونیسم و نظام سلطه سخن از اسلام هراسی دارد، گویا تصور می کنند این اسلام است که این برنامه های غلط و خون ریزی را انجام می دهد.

موحدی کرمانی گفت: آنها سعی می کنند از اسلام چهره ای خشن ارایه دهند اما بدانند این جریان خشن، ضد اسلامی و ضد انسانی، تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی و همه مذاهب و اقوام است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: حامیان غربی تروریسم بدنبال منافع مادی خود و تسلط بر منابع نفتی عراق و غارت ثروت این کشور هستند، هدفشان ایجاد بازار برای تسلیحات و تجهیزات نظامی در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: بحمدالله داعش در عراق رو به شکست است و ارتش و مردم عراق با کمال قدرت در مقام ریشه کن کردن تروریست ها هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در خود داعشی ها تفرقه وجود دارد، ادامه داد: این منازعات و انشعابات و درگیری های درونی موجب می شود آنها از درون بپوسند.

موحدی کرمانی گفت: یکی از اهداف این گروه خشن، انحراف افکار عمومی جهان و مسلمانان نسبت به جنایات رژیم اسراییل و انحراف در مسیر مقاومت علیه اسراییل است.

وی ادامه داد: گروه های ملی، مذهبی و سیاسی در عراق در برابر داعش جانی متحدند و رو به اتحاد بیشتر حرکت می کنند و به همین زودی به خواست خدا مژده از هم پاشیدگی و نابودی این جمع کثیف و پلید را خواهند داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طراحان سیاست تفکیک و تبعیض قومی و نژادی و مذهبی با اعمال سیاست «تفرقه بینداز و آقایی کن» به خواست خدا رسوا خواهند شد؛ کیست که نداند داعش جریان تروریستی خشن، مزدور، ضد انسانی، ضد اسلامی و شامل تروریست های اجاره ای، گروهک مزدور و بقایای بعثی است.

موحدی کرمانی ادامه داد: عجیب این است که «ابوتراب مقدسی» عضو گروه تروریستی داعش می گوید مردم به خاطر لمس سنگ ها به مکه می روند نه به خاطر خدا و بعدا می گوید به خدا قسم اگر مکه را فتح کنیم، کعبه را ویران خواهیم کرد که هزاران لعنت بر این جنایتکاران؛ ظاهرا به همین دلیل است که عربستان سعودی وحشت کرده و دستور داده که مرزها را مراقبت کامل کنند.

وی افزود: اینها اینطور عناصری کثیف هستند و اخیرا شنیدید که به مرقد مطهر حضرت یونس(ع) پیغمبر بزرگوار خداوند متعال حمله کردند و دست به نبش قبر زدند.

موحدی کرمانی گفت: مژده می دهم طبق اطلاعی که چند ساعت قبل به دست من آمد، در آن حمله ای که به کربلا شد، کسی که در راس این جانیان بود به نام «سرخی»، اطلاع دادند بحمدالله کشته شده است.



** از دشمن نباید غافل بود

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران، سالروز رحلت ابوعلی سینا فیلسوف بزرگ اسلام، شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 نفر از یارانش و نیز رحلت شیخ مفید و علامه امینی از علمای بزرگ اسلام و شهادت آیت الله صدوقی شهید محراب را گرامی داشت.

موحدی کرمانی همچنین سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس را گرامی داشت و یادآور شد که آمریکای جنایتکار به فردی که مرتکب این جنایت شده بود، مدال اعطا کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: هفته آینده نیز مصادف با سالروز رحلت آیت الله سیدجواد خامنه ای والد رهبر معظم انقلاب، رحلت حضرت خدیجه کبری بانوی بزرگ اسلام و رحلت شهادت گونه آیت الله ربانی املشی و کشف توطئه کودتای آمریکایی پایگاه هوایی شهید نوژه است.

وی با یادآوری دیدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب با رییس قوه قضاییه و مسوولان عالی قضایی، خانواده های شهدای هفتم تیر، قاریان و اساتید و حافظان قرآن و استادان دانشگاه های کشور گفت: معظم له در این دیدارها مطالب ارزنده و مهمی را بیان فرمودند.

موحدی کرمانی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسوولان و اساتید دانشگاه، افزود: ایشان فرمودند تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی سمی مهلک برای حرکت علمی کشور است.

وی ادامه داد: معظم له یادآور شدند حرکت علمی کشور به موفقیت های بزرگی دست یافته که اجمالاً می توان گفت نهضت علمی کشور در دنیا رونمایی شده است؛ از دشمن نباید غافل بود، قرآن از شیطان و ابلیس مکرر نام برده و این بیانگر آن است که باید دشمن را کم نگیریم و از نقشه ها و توطئه های دشمن غافل نباشیم.

امام جمعه موقت تهران از خداوند متعال بهبودی کامل و سریع آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری را مسئلت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین