کد خبر: ۲۵۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹

راه درمان انواع سردرد در هنگام روزه‌داری

یک متخصص طب سنتی راه‌های درمان انواع سردرد را در هنگام روزه‌داری تشریح کرد و گفت: طب سنتی برای سردردهای میگرنی،کم خونی و سینوزیتی توصیه‌های ویژه دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فارس، غلامرضا کردافشاری در رابطه با راه درمان انواع سردرد در هنگام روزه‌داری با استفاده از طب سنتی گفت: سحری نخوردن یکی از علل سردرد به هنگام روزه داری است به همین دلیل روزه داران هرگز بدون سحری روزه نگیرند و اگر خواب ماندند در افطار بعدی با آب گرم و خرما افطار را باز کنند و در خوردن وعده شام بعد از افطار، عجله نکنند.

سردرد میگرنی و کلاهخودی
وی ادامه داد: کسانی که در ماه مبارک رمضان دچار سردرد می‌شوند و سردرد از نوع میگرن‌(درد شقیقه)‌باشد باید مقداری عسل را با یک لیوان آب جوش مخلوط و کمی آب لیموترش در آن بریزند و یکبار بعد از سحری و یک بار شب قبل از خواب میل کنند.

سردرد ناشی از کم خونی
این متخصص طب سنتی افزود: اگر سردرد ناشی از کم خونی است همان عسل را با آب جوش شربت کرده و بدون آب لیمو ترش مصرف کنند.

کردافشاری تصریح کرد:همچنین یک بار بعد از سحری و یک بار قبل از خواب. روزه‌داران سعی کنند از قبل،عسل خوب برای ماه مبارک رمضان تهیه کنند.

سردرد سینوزیتی
وی ادامه داد: روزه‌دارانی که دچار سردرد ناشی از سینوزیت شده‌اند و درد آن در هنگام روزه برایشان مشکل‌ساز شده از سیستم تخلیه بخور و مخلوطی از روغن بنفشه یا بنفشه بادام هر شب قبل از خواب استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: نوشیدن رقیق چای باعث کاهش سردرد در این ایام می شود و کم‌کم باید مقدار مصرف چای را کم کنند تا در زمان روزه دچار سردرد نشوند. همچنین روزه داران باید بدانند حتماً وعده سحری را بخورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین