کد خبر: ۲۵۱۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

الحیات: ظریف به ریاض سفر می‌کند

یک روزنامه عربستانی، روز یکشنبه به نقل از مقامات بلند پایه ایرانی اعلام کرد وزیر خارجه ایران به زودی عازم ریاض، پایتخت عربستان سعودی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  روزنامه «الحیات» به نقل از مقامات بلند پایه ایرانی نوشت: تهران در حال آماده‌سازی سفر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به ریاض است.

الحیات بدون اشاره به هویت دقیق این منابع بلندپایه ایرانی نوشت: «با وجود این، تاکنون زمان این سفر مشخص نشده است اما ترتیبات این سفر در حال آماده شدن است.»

این منابع گزارش‌ها درباره اقدام تهران در اعزام دو نماینده به عربستان سعودی را رد یا تایید نکردند و به گفتن این مطلب که «هماهنگی‌ها مطلوب است»، بسنده کردند.

روزنامه انگلیسی «تایمز»، پیشتر ادعا کرده بود: ایران دو نماینده به عربستان سعودی به منظور انجام گفت‌وگوهای سری درباره تشکیل دولت عراق بدون حضور «نوری المالکی» نخست‌وزیر این کشور، فرستاده است.

به ادعای تایمز، این اقدام که با هدف ایجاد ساز و کارهای حل و فصلی که همه طرف‌ها را دربر گیرد، اولین گام برای گذر از بحران سیاسی بین دو کشور است که می‌تواند زمینه را برای توافق درباره گزینه توافقی که جایگزین مالکی باشد، فراهم کند.

این در حالی است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض خبر منتشره مبنی بر اعزام هیاتی از ایران به عربستان سعودی و مذاکره در مورد مسائل داخلی عراق را رد کرد.

بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض خبر منتشره در برخی روزنامه‌های غربی و عربی مبنی بر اعزام هیاتی از ایران به عربستان سعودی و مذاکره در مورد مسائل داخلی عراق را رد کرد و گفت این خبر صحت ندارد.

به گزارش تسنیم، بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است: تشکیل دولت عراق و تعیین نخست وزیر این کشور موضوعی داخلی و مرتبط به مردم این کشور و احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی آن است که طبیعتا بر اساس قانون اساسی این کشور و منطبق با نتایج انتخابات اخیر کشور عراق انجام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین