کد خبر: ۲۵۱۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
در مذاکرات از خطوط قرمز عدول نکرده و نمی‌کنیم

لاریجانی: رویکرد کنونی در مذاکرات هسته‌ای مفید است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت:در مذاکرات هسته ای از خطوط قرمز عدول نکرده و نمی کنیم و البته مسیری را طی می کنیم که مذاکرات به نتیجه برسد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سیدحسین نقوی حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حضور علی لاریجانی رییس مجلس در جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: لاریجانی در این جلسه بیان کرد که در موضع هسته ای مجلس کمبود اطلاعات ندارد و تقریبا نمایندگان در جریان کلیت موضوع هستند و البته ضرورت هم ندارد که جزییات مذاکرات و ریز گفت وگو ها در همه محافل مطرح شود.

وی ادامه داد:لاریجانی بیان کرد که غربی ها به دنبال سلب حقوق هسته ای ما بودند اما موفق نشدند و ما با صلابت حقوق هسته ای خود را حفظ کردیم و تحریم ها، فشارها و تهدها ملت ما را قوی تر کرد.

نقوی حسینی افزود:رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد که در مذاکرات هم ما خطوط قرمز مشخصی داریم و از آنها هم عدول نکرده و نمی کنیم البته مسیری را هم طی خواهیم کرد که مذاکرات ادامه یابد و به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: لاریجانی افزود که در موارد اختلافی هم فاصله داریم و گاهی در برخی موارد فاصله زیادی داریم،تعداد سانتریفیوژها، فردو، آب سنگین اراک، لغو تحریم ها و زمان قرنطینه از جمله موارد اختلافی است که البته تیم مذاکره کننده چارچوب مشخصی دارد.

نقوی حسینی افزود: لاریجانی در ارتباط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت که ما معتقدیم کمیسیون باید زنده و پویا در حوادث حضور پیدا کند همانگونه که در تحولات سوریه کمیسیون نقش خوبی ایفا کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت که لاریجانی بیان کرد که ما در مسائل عراق معتقدیم خود گروه ها و جریانات سیاسی عراق، مراجع و علما و شخصیت های متنفذ باید در روندی وحدت گرایانه به توافق برسند و دولتی مقتدر و توانمند را مستقر کنند.

وی افزود:رییس مجلس در حوزه هسته ای گفت که مجلس در دو بخش موضع گیری های صحیح و قانونگذاری می تواند از موضع هسته ای و فناوری هسته ای حمایت کند و از حقوق هسته ای ملت حفاظت کند.

سخنگوی کمیسیون در ادامه گفت: لاریجانی در این جلسه گفت که مطالب و موضوعات خوبی مطرح شد. حقیقت این است که حوزه امنیت ملی شامل مسائل متنوع و متعددی می شود.تحولات بین المللی،حوادث منطقه ای و مسائل داخلی در حوزه امنیت اثرگذار هستند.موضوع داعش و حوادث عراق، یک اقدام در محدوده مرزهای عراق نیست بلکه یک طرح منطقه ای درحال اجراست که منطقه را به هم بزند و خوشحالی رژیم صهیونیستی از این حوادث موید موضوع است.

وی بیان کرد که لاریجانی گفت: عوامل پیدایش این وضع هم بیرونی است و هم درونی.هدف این طرح دامن زدن به درگیری های مذهبی با روش تبهکارانه و جنایتکارانه است و آثار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نیز در پی خواهد داشت.

بنابر این باید برای مقابله با آن بسترهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و امنیتی این حرکت را از بین برد.

سخنگوی کمیسیون گفت: در ابتدای جلسه امروز همچنین صفر نعیمی رز گزارشی از سفر هیات کمیسیون از سفر به روسیه و شرکت در همایش بین المللی مجالس نمایندگان ارائه کرد.

وی گفت:درملاقات ها و مذاکرات صورت گرفته و نشست های نمایندگان مسائل مختلف از جمله تحولات سوریه و عراق،مذاکرات هسته ای، ضرورت مبارزه با تروریسم به بحث گذاشته شد.

نقوی حسینی ادامه داد قبل از سخنان لاریجانی، بروجردی رییس کمیسیون ضمن عرض خیرمقدم گفت که تحولات عراق و موفقیت ملی مردم در سوریه و نقش آفرینی نظام استکبار و برخی کشورهای منطقه در ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی شرایط خاصی را در منطقه به وجود آورده است که در نشست امروز به ابعاد آن پرداخته می شود.

وی افزود:در این جلسه اسماعیل کوثری، احمد بخشایش اردستانی، منصور حقیقت پور،عوض حیدرپور، فتح الله حسینی، جواد کریمی قدوسی، ابراهیم آقامحمدی، نوذر شفیعی، حسن آصفری، حجت الله سوری، عباسعلی منصوری آرانی، مهدی داودگری، وحید احمدی، حسن کامران و علی جوکار اظهارنظر و سوالات خود را مطرح کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین