کد خبر: ۲۵۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۴ - ۱۱:۰۲

دنیای بازی با پلی استیشن

آفتاب‌‌نیوز :

Ken Kutaragi باني پلي استيشن است. كن كوتاراگي که در سونی ،مهندسي بود، مي‌گويد: مخالفت بسياري از درون خود شركت با پروژه اوليه پلي استيشن وجود داشت و 99 درصد از مديران شركت آن را نمي‌پذيرفتند. اما سرانجام قانع شدند كه به تعويق انداختن اين پروژه به سوني و صنعت اين تكنولوژي آسيب خواهد رساند و او مسئوليت ادامه پروژه را به عهده گرفت. 

كوتاراگي مي‌افزاید: ما بسيار تلاش كرديم تا مديران سوني را به پروژه پلي استيشن اميدوار كنيم اما بدون داشتن يک مدل فيزيكي اين كار دشوار بود. خوشبختانه تيم ما سريعا يک مدل از آن را آماده كرد و همه به اين نتيجه رسيدند كه اين پروژه در آينده موفقيت بزرگي به همراه خواهد داشت. 

طي چند سال بعدي پلي استيشن طوفاني در دنيا به پا كرد و زماني كه شش سال پس از آن پلي استيشن2 به بازار ارائه شد پديده‌اي بزرگ محسوب گرديد. 

كوتاراگي مي‌گويد: من يک مهندس هستم و فناوري را دوست دارم. مي‌خواهم كه به كمک فناوري دنيا را متحول سازم. در گذشته ماشين‌هاي بازي از فناوري‌هاي مهجور استفاده مي‌كردند اما ما مهندسين هميشه درصدد معرفي فناوري جديد به آنها هستيم. 

پلي استيشن3 كه بهار آينده ارائه خواهد شد داراي پردازنده سلولي بسيار قوي است و به رقابت با Xbox 360 خواهد پرداخت. كوتاراگي صراحتا به اظهار نظر در مورد تهديد از سوي ردموند نمي‌پردازد اما معتقد است كه قدرت پلي استيشن2 سازندگان كامپيوتر را به فكر واداشته است. 

هرچند كامپيوترها به طور شاخصي رو به رشد هستند اما تحت شرايط خاصي گونه‌هاي جديد آنها مثل پلي استيشن به اكثر خانه‌ها راه پيدا مي‌كنند. شركت‌هاي كامپيوتري نگران افت بازار خود و محدود شدن آنها به استفاده در دفاتر كاري هستند. به همين دليل است كه به گونه‌هاي مختلف تلاش مي‌كنند تا به رهيافت بعدي خود يعني تلفيق كامپيوتر و خانه برسند. 

کوتاراگی می گوید:من واقعا از لقب خود، پدر پلي استيشن خرسندم. اما روياي من و تيم ما هنوز به پايان نرسيده و هنوز نيمي از راه باقي مانده است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین