کد خبر: ۲۵۱۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
شیرزاد:

خاتمی آبروی ایران در مجامع بین‌المللی است

این افراد در واقع به دنبال ایجاد محدودیت برای یک تفکر و جریان سیاسی هستند کمااینکه در 8 سال گذشته نیز تلاش‌های بسیاری در این باره انجام دادند/رییس مجلس باید برای این دسته از افراد یک دوره آموزش قانون اساسی بگذارد/ایجاد محدودیت برای خاتمی خلاف حقوق شهروندی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسی نمی‌تواند افراد را محدود کند و این محدودیت ایجاد کردن برای خاتمی یا هر فرد دیگری خلاف حقوق شهروندی و قانون اساسی است.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به تذکر کتبی جمعی از نمایندگان مبنی بر اهتمام وزیر دادگستری بر اجرای حکم ممنوع‌التصویر، ممنوع‌الخروج و ممنوع‌البیان بودن سیدمحمد خاتمی گفت:‌ این تذکرها موجب از بین رفتن آبروی مجلس و نهاد قانونگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه یک نماینده باید براساس چارچوب قانون تذکر دهد، اظهار داشت: یک نماینده نمی‌تواند خارج از چارچوب قانون تذکر بدهد و فکر می‌کنم رییس مجلس باید برای این دسته از افراد یک دوره آموزش قانون اساسی بگذارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه کسی نمی‌تواند افراد را محدود کند و این محدودیت ایجاد کردن برای خاتمی یا هر فرد دیگری برخلاف حقوق شهروندی و قانون اساسی است، تصریح کرد: ایجاد محدودیت باید بر اساس نص قانون باشد و تنها نهادی که می‌تواند این کار انجام دهد، دادگاه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ششم ادامه داد: نمایندگان حق ندارند در کار قوا یا وزیر دادگستری دخالت کنند بلکه می‌توانند اظهار کنند که فلان کار آقای خاتمی را قبول دارند یا قبول ندارند.

شیرزاد در خصوص سیدمحمد خاتمی ابراز داشت:‌ آقای خاتمی فرد بسیار اخلاقی و محترمی است که در طول 8 ریاست جمهوری‌اش، براساس قانون عمل کرد و موجب آبرومندی کشور در عرصه‌ها و مجامع بین‌المللی شد.

وی با بیان اینکه خاتمی نماد یک جریان سیاسی و تفکر اجتماعی است، خاطرنشان کرد: این افراد در واقع به دنیال ایجاد محدودیت برای یک تفکر و جریان سیاسی هستند کمااینکه در 8 سال گذشته نیز تلاش‌های بسیاری در این باره انجام دادند.

رئیس کمیسیون آموزش در مجلس ششم در پایان بیان کرد: من فکر می‌کنم که این افراد منزوی می‌شوند و در انتخابات بعدی شکست سختی خواهند خورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین