کد خبر: ۲۵۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۴ - ۱۲:۲۵

اينتل، فناوري مجازي‌سازي را در كامپيوترها عرضه مي‌كند

آفتاب‌‌نیوز : با وجود اينكه پايه اين فناوري پيش از اين در بعضي از داده‌پردازهاي Xeon اينتل به كار رفته است، اولين باري است كه اينتل آن را به عنوان يک فناوري مستقل در كامپيوترها به كار مي‌برد.

رييس بخش فروش فناوري اينتل مي‌گويد: VT امكان اجراي چند سيستم عامل را به صورت مستقل در يک تراشه فراهم مي‌آورد.

Taggard مي افزاید: فناوري VT مي‌تواند از بعضي مشكلات اساسي كه در هنگام استفاده از كامپيوتر به وجود مي‌آيد، جلوگيري كند. براي مثال، بازي‌هاي كامپيوتري و چت كردن با يک دوست به صورت آنلاين را مي‌توان در دو قسمت مستقل جداگانه اجرا كرد و بنابراين پس از خاموش كردن دستگاه، اطلاعات خصوصي به طور كامل از بين مي‌رود و در قسمت‌هاي ديگر ذخيره نمي‌شود.

اين فناوري همچنين براي بانک‌هاي آنلاين هم مفيد خواهد بود چرا كه قابليت عملكرد مجزا و پاك شدن اطلاعات مربوط به هر شخص پس از اتمام كار امكان انتقال ويروس از يک بخش به بخش ديگر را به حداقل مي‌رساند.

Taggard اضافه كرد: يک شركت مي‌تواند نرم‌افزار امنيتي و ساير برنامه‌هاي خود را بدون اين كه كاربرانش مجبور به ترک كارشان شوند، به روز رساني كند و از اين رو نصب كردن آنتي‌ويروس‌ها به عنوان يک مشكل براي شركت‌ها قلمداد نمي‌شود. كسب و كارها مي‌توانند با فيلتر كردن داده‌هاي شبكه‌اي در يک قسمت جداگانه، از نفوذ ويروس‌ها به داخل شبكه جلوگيري كنند و اين امر توان محافظت بهتر از سيستم‌ها را براي آن‌ها فراهم مي‌آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین