کد خبر: ۲۵۱۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸

استان لرستان 117 هزار بیسواد 10 تا 49 ساله دارد

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان لرستان گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 117 هزار نفر از جمعیت این استان در رده سنی 10 تا 49 سال بیسواد هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  ˈعلی اشرف حیدریˈ روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی نهضت سواد آموزی استان افزود: این تعداد افراد بیسواد معادل 10 درصد کل جمعیت استان لرستان هستند.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: بحث سواد آموزی و مبارزه با بیسوادی موضوع تازه ای نیست و از سال های گذشته بر این امر تأکید فراوان شده؛ به طوری که امام خمینی(ره) یکسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله دستور تشکیل نهضت سواد آموزی را برای ریشه کنی بیسوادی در کشور صادر کردند.

حیدری با اشاره به تأکیدات ویژه دین مبین اسلام در خصوص ضرورت سوادآموزی، گفت: مقام معظم رهبری نیز فرموده اند وجود حتی یک بیسواد برای جمهوری اسلامی ننگ است و بر همین اساس باید نسبت به این مسأله اهتمام ویژه داشت. 

وی تصریح کرد: همچنین حدود 34 هزار نفر از اولیای دانش آموزان در استان لرستان، بیسواد و یا کم سواد هستند که این تعداد از طریق سامانه آموزش و پرورش شناسایی شده و پالایش و راستی آزمایی این افراد انجام خواهد شد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان لرستان افزود: گروه دومی که به عنوان جامعه هدف برای آموزش و پرورش قرار می گیرند، کودکان و نوجوانان در رده سنی بین 10 تا 20سال هستند که این افراد نیز عمدتاً افراد بی سرپرست، بدسرپرست و یا کودکان کار هستند.

وی ادامه داد: در صورتی که این افراد در کلاس های درس حضور یافته و در امتحانات نمره قبولی کسب کنند، از سوی نهضت سواد آموزی مبالغی به عنوان حق حضور در کلاس به آنها پرداخت می شود. 

حیدری اضافه کرد: همچنین برای کودکان معلول، مربیانی در نظر گرفته شده که آنان برای تعلیم و آموزش این کودکان آموزش های لازم را می بینند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین