کد خبر: ۲۵۲۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
شکوری‌راد:

صدای شکسته شدن ستون فقرات افراطیون شنیده می‌شود

ابراز اعتماد رهبری به دولت در مقابل نقدهای تند افراطیونی مطرح شده است که درکی از منافع ملی ندارند/همه ما باید یکپارچه از دولت در حال مذاکره با غرب حمایت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:افراطیون این فرصت را دارند تا با حمایت و پشتیبانی از دولت برآمده از رأی ملت، خود را نجات بدهند چرا که اگر خط تقابل با دولت را ادامه دهند دیر یا زود از صحنۀ سیاسی کشور، که داوران آن ملت فهیم و آگاه هستند، طرد خواهند شد.

علی شکوری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره درخواست ۹تن از نمایندگان در خصوص ممنوع‌البیان، ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الخروج شدن سید محمد خاتمی عنوان کرد: این تذکر دو وجه دارد یکی توجه به خاتمی و این که افراطیون هم دریافته‌اند که خاتمی تا چه اندازه شخصیتی اثرگذار در کشور بوده و دارای قدرت اجتماعی است که نه تنها بیان او بلکه حتی تصویر او اثر بخش است. دوم اینکه این تذکر در واقع ماهیت و منزلت نمایندگان تذکر دهنده را به مردم معرفی می‌کند. این تذکر عجیب در کارنامۀ عمل افراطیون ثبت شد و یقیناً در آینده مورد استناد تاریخ نویسان قرار خواهد گرفت تا نشان دهند در مقابل خاتمی و اصلاحات چه کسانی قرار داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در تذکر مطرح شده دو موضوع آشکار است؛ گفت: اول اینکه دانش حقوقی نمایندگان تذکر دهنده بسیار پایین است و با اینکه قانون مجازات اسلامی در مجلس تصویب و بررسی شده اما آن‌ها هنوز نمی‌دانند که ما در قانون چیزی به نام ممنوع‌البیان و ممنوع‌التصویر نداریم. البته این ممنوعیت‌ها در گذشته توسط نهادهای امنیتی رواج داشته و گاهی هنوز هم اعمال می‌شود که امر بر نمایندگان مجلس قانونگذاری کشور نیز مشتبه شده است و آن‌ها فکر کرده‌اند که قانون چنین اجازه‌ای را می‌دهد.

شکوری راد خاطرنشان کرد: علاوه بر این به نظر می‌رسد که سطح آگاهی و اطلاعات این نمایندگان نیز بسیار نازل است به گونه‌ای که از اظهارات آن‌ها مشخص می‌شود که بر اساس شایعات تصمیم گرفته و اقدام می‌کنند.

وی افزود: نکته اول این است که هیچ حکم قضایی در خصوص آقای خاتمی وجود ندارد و حتی ایشان هرگز قانوناً اتهامی نداشته‌اند که کسی بخواهد در مورد محتوای آن ادعای ممنوع البیان یا ممنوع التصویر بودن بکند. حال جای تاسف است که در یک نهاد مهم نظام جمهوری اسلامی که مجلس است چنین تذکراتی به شکل ناشیانه با سطح آگاهی پایین داده می‌شود و خبر آن منتشر می‌شود. علاوه بر این آیا این نمایندگان هنوز نمی‌دانند که وزارت دادگستری هیچ مسئولیتی در قبال احکام قضایی حتی اگر وجود داشته باشد، ندارد.

شکوری‌راد همچنین یادآور شد: البته موضوع سیاسی است. در بررسی سیاسی مساله مشخص است که خاتمی نقش برجسته‌ای در خصوص هماهنگی و بسیج اصلاح‌طلبان و سپس متقاعد کردن دکتر عارف به کناره‌گیری از رقابت با دکتر روحانی و در ‌‌نهایت، روی کار آمدن دولت یازدهم در انتخابات پیشین داشته است. افراطیون فکر می‌کنند که این نقش می‌تواند در مورد انتخابات آینده مجلس نیز ایفا شود بنابراین از الآن به فکر چاره افتاده‌اند.

وی ادامه داد: درک این مساله که دولت روحانی جهت‌گیری اصلاح‌طلبانه دارد چندان دشوار نیست. همین مساله است که برای اصول‌گرایان مجلس نگرانی‌هایی را ایجاد کرده اما آن‌ها باید بدانند که اگر خط تقابل ادامه پیدا کند قطعا آن‌ها هستند که به حاشیه رانده خواهند شد. به همین دلیل آن‌ها باید مراقب باشند که دنباله رو افراطیون نشوند.

شکوری‌راد خاطرنشان کرد: نکته مهمی که می‌تواند از ورای این تذکرات ناشیانه دریافت کرد استیصال شدید افراطیون در عرصه سیاسی جامعه است. این روز‌ها در ورای این جار و جنجال‌ها به خوبی می‌توان صدای شکسته شدن ستون فقرات افراطیون را شنید. آن‌ها به نقطۀ پایان خود نزدیک می‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری یادآور شد: دولت طی یکسال اخیر با تدبیر و درایت، کشور را اداره کرده و توانسته است اعتماد زیاد رهبری را به خود جلب کند. البته رهبری همواره و در همه دوره‌ها بر اساس جایگاه خود سطحی از حمایت را از دولت‌ها اعمال کرده‌اند اما سطح حمایت رهبری در سخنرانی اخیرشان از دولت فرا‌تر از همیشه بوده است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری با توجه به توفیقات دولت نسبت به جهت‌گیری‌های آن کاملاً خوشبین هستند گفت: ابراز اعتماد رهبری به دولت در مقابل نقدهای تند افراطیونی مطرح شده است که درکی از منافع ملی ندارند.

شکوری‌راد یادآور شد: با نگاهی به فضای مجازی می‌بینیم که برخی از گروه‌ها و رسانه‌های افراطی جملاتی را از روحانی و رهبری انتخاب کرده و در کنار هم می‌گذارند تا القا بکنند که نظرات این دو هم جهت نیستند و گویی نظرات رئیس جمهور در مقابل رهبری است. واقعاً چه نفعی در این کار است. آن‌ها با این کار نه تنها به هدفشان که تخطئه رئیس جمهور است نمی‌رسند بلکه به همبستگی ملی و وحدت درونی نظام آن هم در شرایط گفتگوهای سنگین بین المللی آسیب وارد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر مدعی که واقعا طرفدار ولایت باشد باید اظهارات اخیر رهبری در حمایت از دولت را نصب‌العین خود قرار دهد گفت: افراطیون در حالی که همواره سنگ ولایت و رهبری را بر سینه می‌زنند اما در عمل به ضرر رهبری و نظام حرکت می‌کنند.

شکوری راد با اشاره به اینکه همه ما باید یکپارچه از دولت در حال مذاکره با غرب حمایت کنیم گفت: این حمایت نیز باید همه جانبه باشد نه اینکه تنها حفظ ظاهر باشد.

وی افزود: البته مقام معظم رهبری در بیانات خود می‌خواهند افرادی که داعیه پیروی از ایشان را دارند سرخورده نشوند و همواره در اظهارات خود توجهی نیز به آن‌ها می‌کنند تا آن‌ها نیز فرصت بیابند مواضع و جهت‌گیری‌های خود را اصلاح کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد گردونه سیاست در حال پرتاب گروه‌های تندرو به بیرون است تصریح کرد: افراطیون این فرصت را دارند تا با حمایت و پشتیبانی از دولت برآمده از رأی ملت، خود را نجات بدهند چرا که اگر خط تقابل با دولت را ادامه دهند دیر یا زود از صحنۀ سیاسی کشور، که داوران آن ملت فهیم و آگاه هستند، طرد خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین