وی با اشاره به جدول نمایشگر تعرفههای موبایلی اینگونه عنوان کرده که این جدول تعرفه هر دقیقه مکالمه اپراتورهای تلفن همراه را به تفکیک مشخص کرده است.
محمود واعظی در ادامه به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اشاره کرده و آورده است: «از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ایجاد فضای رقابتی سالم در ارائه خدمات و تضمین رعایت حقوق کلیه ذینفعان اعم از حاکمیت – اپراتورها و بویژه مردم است».
وی ایجاد تعدد اپراتورهای ارائه کننده خدمات ارتباطی را متضمن این موضوع دانسته به نحوی که در حوزه ارائه خدمت به مشترک رقابت بوجود آمده و مشترک حق و امکان انتخاب سرویس از نظر قیمت و کیفیت و شرایط مد نظر خود را پیدا می کند.
واعظی همچنین یادآور شده که با توجه به سراسری شدن نرخهای پایه خدمات و شفاف شدن تعرفه بر اساس نرخهای پایه اعلامی، امکان انتخاب بر اساس شرایط جهت کاربران بوجود آمده است.
به گفته وزیر ارتباطات با امضای تفاهم نامه رومینگ ملی در مرحله نخست و مبادله تفاهم نامه در فاز دوم و در آیندهای نزدیک در مرحله بعد بین کلیه اپراتورها و بوجود آمدن شرایط پوشش کامل ارتباطی جهت همه اپراتورهای فعال در حوزه ارائه خدمات تلفن همراه انتظار و پیش بینی ما این است که تشدید شرایط رقابت کاهش تعرفههای ارائه خدمت در بازار تلفن همراه به نفع مشترکین و افزایش کیفیت سرویس و نهایتا ارتقاء سطح رضایتمندی مشترکین به نحو مطلوبتر حاصل شود.
به گزارش ایسنا، جدول منتشر شده توسط وزیر ارتباطات در ذیل آمده است:
وی اظهار کرد: مبنای کار ما این بوده که برای هر دقیقه مکالمه 499 ریال به عنوان تعرفه پایه در نظر گرفته شود و این رقم تا 20 درصد هم قابل افزایش باشد.
واعظی عنوان کرد: در حال حاضر ایرانسل همان تعرفه 499 ریالی را حفظ کرده و روز گذشته مسوولان اپراتور سوم (رایتل) هم خبر دادند که بعد از صحبتهای ما قرار بر آن شده که تعرفههای خود را در حوزه دیتا و صوت پایین بیاورند.
وی ادامه داد: در شرایطی که تعرفه پایه 499 ریال است و رقبای همراه اول این تعرفه اعمال میکنند، اینکه اپراتور اول به یکباره تعرفه خود را بر روی 570 ریال ببرد باعث میشود که مشتریهایش را از دست بدهد وگرنه آنچه که همراه اول انجام داده خلاف مقررات نیست.
واعظی همچنین اظهار کرد: ظرف چند ماه آینده قرار است طرحی اجرا شود که براساس آن مشترکان بتوانند با حفظ شماره خود اپراتور ارائه دهنده خدماتشان را عوض کنند. در صورت رسیدن به این نقطه و ظرف هفت تا هشت ماه آینده یک رقابت جدی میان اپراتورها ایجاد خواهد شد و مردم میتوانند اپراتور مورد نظر خود را براساس کیفیت و قیمت انتخاب کنند.