کد خبر: ۲۵۲۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

پلیس راهنمایی: تابلوهای پارک ممنوع کلانشهرها کم شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در برخی از معابر عمومی نیاز نیست تمام شبانه روز این موضوع رعایت شود و در این مکان ها باید تابلوهای پارک مطلقا ممنوع به صورت زمان دار باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مسوولان این مجموعه خواست با همکاری شهرداری های کلانشهرها نسبت به بازنگری در تابلوهای ˈپارک مطلقا ممنوعˈ و ˈحمل با جرثقیلˈ اقدام و آنها را به حداقل ممکن برسانند.
 
به گزارش ایرنا سردار اسکندر مومنی روز شنبه در جمع نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در حال حاضر حتی در خیابان های فرعی و کوچه ها این تابلوها نصب شده است که این موضوع باید مورد بازنگری اساسی قرار گیرد.
 
وی گفت: در برخی از معابر عمومی نیاز نیست تمام شبانه روز این موضوع رعایت شود و در این مکان ها باید تابلوهای پارک مطلقا ممنوع به صورت زمان دار باشد.
 
مومنی به کمبود پارکینگ در شهرها اشاره و اظهار کرد: اولین اقدام در این زمینه کم کردن تابلوها در مکان های غیرضروی است که باید در اسرع وقت صورت گیرد.
 
وی در ادامه با بیان این که باید اقدامات لازم برای حضور شهروندان در مساجد فراهم شود، افزود: نیم ساعت قبل از اذان و یک ساعت بعد از آن باید شرایط برای پارک خودروهای نمازگذاران مهیا شود.
 
** انتقال خودرو به پاکینگ با قبض جریمه و دستور پلیس
 
وی تاکید کرد: انتقال خودرو به پارکینگ باید با قبض جریمه و دستور کتبی پلیس باشد و با جرثقیل داران و پارکینگ داران که خلاف این موارد اقدام کنند به شدت برخورد می شود.
 
مومنی هدف از انتقال به پارکینگ را بازگشایی معابر و برخورد با متخلف اعلام کرد و گفت: در صورت حضور مالک خودرو نیاز به انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ نمی باشد و فقط مالک خودرو باید جریمه شود.
 
وی بر اطلاع رسانی دقیق و سریع به مالکان خودرو توقیف شده تاکید کرد و افزود: سامانه اطلاع رسانی پیامکی باید مورد بازنگری قرار گیرد تا اطلاعات در اسرع وقت در اختیار مالکان خودرو قرار گیرد.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مردم تقاضا کرد نسبت به اصلاح اطلاعات از جمله شماره تلفن همراه خود اقدام کنند.
 
** اولویت های مهم پلیس در سال 93
 
سردار مومنی فرهنگ سازی و آموزش همگانی، کاهش حوادث و سوانح و استفاده از سیستم های هوشمند را از اصلی ترین اولویت های این مجموعه اعلام کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از معابر عمومی نظیر پل صدر و تونل نیاش نظارت به صورت هوشمند صورت می گیرد، گفت: سیستم هوشمند در سال جاری در30 هزار کیلومتر خیابانها و جاده های کشور نصب می شود.
 
** اجرای طرح زوج و فرد خودروها از منزل نه عملی و نه موثر است
 
مومنی اجرای طرح زوج و فرد خودروها از منزل را نه عملی و نه موثر دانست و گفت: مهمترین راهکار برای مقابله با آلودگی هوا و شرایط اضطرار ایجاد محدوده اضطرار است که حدود چهار پنچم شهر تهران را دربرگیرد.
 
وی بر لزوم کنترل خودروهای فرسوده و دودزا تاکید و اظهار کرد: زیرساخت های لازم برای کنترل هوشمند در محدوده طرح اضطرار باید صورت گیرد تا از ورود خودروهای فرسوده، دودزا جلوگیری شود.
 
** انتقاد از عملکرد محیط زیست
 
مومنی از عملکرد محیط زیست در خصوص رعایت استاندارد در تولید خودرو انتقاد کرد و گفت: سال 84 مصوب شد که در سال 89 خودروها با استاندارد یورو 3 و سال 90 نیز با یورو 4 تولید شود که این موضوع تاکنون محقق نشده است.
 
** هوشمند سازی پارک بان ها
 
مومنی بر هوشمند سازی پارک بان ها تاکید کرد و گفت: نیم ساعت ابتدای پارک در این مناطق رایگان است و پلیس بر اجرای این موضوع در مناطق هوشمند سازی شده تاکید دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین