کد خبر: ۲۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۴ - ۱۳:۴۲

ماموريت تجاری ترميناتور در چين

آفتاب‌‌نیوز :

وی سرپرست هياتی از رهبران تجاری کاليفرنياست و می خواهد با چين، يکی از آلوده ترين کشورهای جهان از نظر نقض حق مولف، درباره تشديد مبارزه با تکثير غير مجاز محصولات هنری بحث کند. مديران شرکتهای بزرگی مانند فايزر، استوديوهای اونيورسال، کوالکام، والت ديزنی و شوران آرنولد را همراهی می کنند.

کاليفرنيا، ششمين اقتصاد بزرگ دنيا، هر سال ميليونها دلار را به دليل نقض حقوق مولف فيلمسازان هاليوودی از دست می دهد. اين ايالت که ۳۵ ميليون نفر جمعيت دارد، سال گذشته حدود هفت ميليارد دلار کالا به چين صادر کرد.

برخی کارشناسان می گويند ۹۰ درصد برنامه های نرم افزاری و دی وی دی های سينمايی که در چين فروخته می شود، غيرقانونی داد و ستد می شود. انجمن تصاوير متحرک آمريکا عقيده دارد که تکثير غير مجاز فيلمها در جهان سالانه سه ميليارد دلار به صنعت سرگرمی لطمه می زند.

آرنولد می خواهد همراه جکی چان، هنرپيشه فيلمهای اکشن، يک کارزار تبليغاتی عليه تکثير غيرمجاز موسيقی و فيلم در هنگ کنگ به راه اندازد.

کاليفرنيا شاهراه تجارت آمريکا با چين است و به نظر می آيد نقش بسزايی در رفع کسری تراز تجاری يکجانبه ايالات متحده با پرجمعيت ترين کشور جهان دارد.

کسری تراز تجاری آمريکا با چين در سال گذشته به ۱۶۲ ميليارد دلار رسيد.

آرنولد که فيلمهای "ترميناتور" وی در چين محبوبيت فراوانی يافت، همچنين می خواهد درباره با مقامات چينی درباره حفاظت از انرژی، توسعه پايدار، کشاورزی و کشتيرانی بحث کند.

وی گفت: "قدرت کاليفرنيا به عنوان نوآور و رهبر علم، فناوری و راه حلهای مربوط به محيط زيست و انرژی جايگزين سبب می شود که اين ايالت شريکی طبيعی برای چين باشد. مساله مهم ديگر اين است که افزايش صادرات کاليفرنيا و آوردن سرمايه های چين به کاليفرنيا برای مردم ايالت ما اشتغال ايجاد می کند."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین