کد خبر: ۲۵۲۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

لیبی: نابودی ۹۰ درصد هواپیماها در فرودگاه پایتخت

دولت لیبی روز سه شنبه اعلام کرد: در بمباران های فرودگاه طرابلس توسط یک گروه شبه نظامی لیبیایی ، ۹۰ درصد هواپیماهای مستقر در این فرودگاه نابود شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از طرابلس ، از روز یکشنبه تا کنون در درگیری ها در پایتخت و بنغازی در شرق لیبی ، 15 تن کشته شده اند.
 
یکی از نیروهای دولتی مسئول حفاظت از فرودگاه طرابلس گفت: دو نظامی در این فرودگاه کشته شدند.
 
یکی از مسئولان فرودگاه طرابلس گفت: در این تیراندازی ها به بسیاری از هواپیماها و خودروهای شخصی پارک شده در محوطه فرودگاه و همچنین به سالن گمرک و برج مراقبت خسارت وارد شده است.
 
احمد لامین ، سخنگوی دولت لیبی در گفتگو با خبرنگاران گفت : دولت به استقرار یک نیروی بین المللی برای بهبود وضعیت امنیتی می اندیشد.
 
درگیری ها بین شبه نظامیانی که خواستار به دست گرفتن کنترل فرودگاه هستند ، هفت کشته بر جا گذاشته است.
 
این شدیدترین درگیری ها طی شش ماه گذشته در پایتخت به شمار می رود.
 
یک منبع بیمارستانی و سرویس های امنیتی لیبی اعلام کردند: در درگیری های شامگاه یکشنبه بین نیروهای نظامی و شبه نظامیان اسلامگرا در بنغازی دست کم شش تن کشته و 25 تن زخمی شدند.
 
مأموریت سازمان ملل در لیبی نیز اعلام کرد تعطیلی فرودگاه بین المللی طرابلس و وخیم تر شدن شرایط دیگر به آنها اجازه نمی دهد تا به درستی به وظایف خود عمل کنند.
 
ضعیف بودن دولت مرکزی در لیبی و ناتوانی ارتش در کنترل گروههای متشکل از شورشیان سابق و شبه نظامیانی که بر سر قدرت اقتصادی و سیاسی با هم درگیرند ، موجب شده است سه سال پس از سقوط معمر قذافی این کشور هنوز نتواند خود را از هرج و مرج نجات دهد.
 
در بنغازی جنگجویان وفادار به ژنرال خلیفه حفتر در چارچوب عملیات بیرون کردن شبه نظامیان اسلامگرا از این شهر ،  پایگاههای آنان را هدف قرار دادند. نیروهای ویژه لیبی نیز بر ضد اسلامگراهای مستقر در این شهر وارد عمل شدند.
 
فرودگاههای طرابلس و مصراته روز دوشنبه تعطیل شدند. فرودگاه بنغازی نیز دو ماه پیش تعطیل شد و تنها فرودگاههای کوچک لابراک و تبروک که ارتباط بسیار کمی با خارج دارند ، در شرق لیبی فعال هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین