کد خبر: ۲۵۲۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

وعده‌های وزارت علوم به نمایندگان مجلس در مورد استیضاح وزیر

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم با بیان اینکه یکی از محورهای رایزنی با نمایندگان پیرامون مسئله استیضاح نشریات دانشجویی بوده است، گفت: بناست علاوه بر بخشنامه 8 ماده‌ای موجود، بخش نامه دیگر به شکل شفاف تر در زمینه نشریات دانشجویی تدوین شود تا مجلات دانشجویی بیشتر مراقب چاپ مطالب ساختار شکن و ضد انقلاب باشند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعد الله نصیری قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وعده‌های وزارت علوم به نمایندگان مجلس پیرامون استیضاح وزیر گفت: در رایزنی با نمایندگان محورهایی مطرح شد که یکی از آنها پرونده دانشجویان بورسیه دکتری بود که برای آن راه حلی پیش بینی شد تا آموزش عالی کمیته‌ای را برای بررسی تخلفات معرفی کرده و به این پرونده رسیدگی کند و با کسانی که این کمیته تشخیص دهد برخورد شود.

وی با اشاره به این که برای بحث دانشجویان محروم از تحصیل نیز راه حل‌هایی پیش بینی شده است، افزود: یکی از موارد مطرح شده رسیدگی به نشریات دانشجویی بود که احیانا مقالات ساختار شکن و تجزیه طلب منتشر می‌کنند. بطوریکه با آنها برخورد و لغو مجوز شوند. اخیرا هم وزارت علوم بخش نامه‌ای را به دانشگاه‌ها اعلام کرده است که شامل 8 بند می‌شود و به تمام این مسائل می‌پردازد؛ اما وزارت علوم در صدد آن است تا بخش نامه دیگری را به شکل شفاف تر به این موضوع اختصاص دهد و آن را به دانشگاه‌ها ابلاغ کند تا مجلات دانشجویی بیشتر مراقب باشند تا مقالات ضد انقلاب و ساختارشکن به چاپ نرسد.

نصیری با بیان اینکه در مورد انتصابات روسای دانشگاه‌ها نیز راه حل‌هایی مطرح شده است، گفت: امیدواریم در طی این یک ماه بتوانیم حتی الامکان این امور را انجام دهیم.

وی درباره برخی ادعاهای نمایندگان مبنی برعدم استعلام برای انتصاب روسای دانشگاه‌ها تصریح کرد: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم تمامی افرادی که منصوب شده‌اند سوابق آنها از مراجع ذی ربط استعلام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین