کد خبر: ۲۵۲۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸

بوکوحرام 26 روستایی را قتل عام كرد

یک مقام امنیتی نیجریه اعلام کرد که دست کم 26 نفر در جریان یورش شبه نظامیان بوکوحرام به روستایی در شمال شرق این کشور و حمله هوایی نیروهای دولتی برای دفع مهاجمان، کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری رویترز از مایدوگوری، شبه نظامیان بوکوحرام به این روستا در نزدیکی ایالت بورنو حمله کردند و یک فروند هواپیمای جنگی دولت نیز آنها را حین فرار با چند خودرو به گلوله بست. مهاجمان به طرف سکنه روستا شلیک کردند و چند منزل مسکونی و کلیسا را به آتش کشیدند. یک سکنه این روستا اظهار داشت: جسد 26 نفر را شمارش کردم. به گفته ساکنان محلی، اکثر این افراد در جریان حمله بوکوحرام کشته شدند، اما آتشبار هواپیمای دولت نیجریه نیز منجر به کشته شدن دست کم 6 غیرنظامی از جمله 4 زن و 2 کودک شد.

یک سکنه محلی اظهار داشت: خلبان هواپیما همه جا را به رگبار گلوله بست و مردم به اطراف فرار می کردند. وی همچنین از زخمی شدن بسیاری از سکنه این روستا خبر داد. ستاد دفاعی نیجریه در شهر ابوجا به درخواست های رویترز برای توضیح در مورد این حمله پاسخی نداد، اما یک مقام امنیتی در ایالت بورنو اعزام هواپیمای نظامی به روستای محل حمله را تایید کرد. نیروهای مسلح نیجریه با شبه نظامیان بوکوحرام در شمال شرقی این کشور به شدت درگیر است. شبه نظامیان این گروه پس از ربودن بیش از 200 دانش آموز دختر از روستایی در نیجریه، بر شدت حملات خود به شهرها و روستاهای مختلف افزوده اند.

این آدم ربایی بزرگ، خشم جهانی را در بر داشت و حمایت دولت های غربی از مبارزه دولت ˈگودلاک جاناتانˈ رییس جمهوری نیجریه علیه بوکوحرام را افزایش داد. بوکوحرام به معنای ˈآموزش غربی، گناه استˈ، مدعی تشکیل دولت اسلامی در نیجریه است، کشوری که جمعیت آن بین دو گروه مسلمانان و مسیحیان تقسیم می شود. در حالی که دانش آموزان دختر سه ماه پس از ربوده شدن، همچنان در اسارت بوکوحرام هستند، جاناتان با انتقادهایی در داخل و خارج به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در بزرگترین اقتصاد و تولید کننده مطرح نفت آفریقا، مواجه است. گروه بوکوحرام که اکنون تهدید اصلی امنیتی در نیجریه به شمار می رود، هر روز جسوتر می شود و مقامات و کارشناسان نظامی این کشور بیم دارند که این گروه کارزار خشونت بارش را به مناطق جنوبی نیجریه توسعه بخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین