کد خبر: ۲۵۲۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد: جریان مخالف آیت الله هاشمی چالش ایجاد می کند

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جریانی که نمی خواست آیت الله هاشمی دانشگاه آزاد را پس بگیرد هم اکنون در بیرون از دانشگاه برای مدیریت آن چالش ایجاد می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام علی عسکری روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد افزود: یکی از چالشهای دانشگاه طی سالیان اخیر سیاسی شدن آموزش عالی و تنزل دانشگاه در حد یک بنگاه و باشگاه سیاسی بود که رهبر معظم انقلاب هم از آن نهی کردند.

به گزارش تدبیر، وی گفت: اراده سیاسی دولت پیشین بر این شد که بر خلاف قانون، در اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی بدون نظر هیات موسس دست برده شد به گونه ای که رئیس دولت و وزرا دانشگاه را در اختیار بگیرند در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی نماد آشکار اصل 44 قانون اساسی و عدم دخالت دولت بود.

او اظهار کرد: یک دسته کشی گروهی و سیاسی آن هم به صورت نپخته و عاجل به دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت و کار آن دولت همه اش عجله بود.

وی گفت:در دولت گذشته نزدیک به 300 مدیر با سابقه دانشگاه آزاد اسلامی کنار گذاشته شدند و حتی برای آنها مراسم تودیع هم گرفته نشد و برخی نیز از حقوق مادی خود محروم شدند.


او افزود: اما حال که پس از حماسه سیاسی 24 خرداد سال 1392 دانشگاه آزاد اسلامی پس گرفته شد ما با رعایت همه اصول و اخلاق با منصوبان ˈرژیم فرهادیˈ رفتار می کنیم و اعتدال از نوع اصلاح طلبی و اصولگرایی و مستقلها که عمدتا در دانشگاه هستند مد نظر است.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بخشنامه اخیر حراست دانشگاه آزاد در باره موضوع عفاف و حجاب گفت: این بسیار طبیعی است که به جای کار سرهنگی کار فرهنگی انجام شود و استادان دانشگاه نسبت به فرزندانشان دلسوزی کنند.


عسکری افزود: به طور میانگین هر دانشجو تنها 20 ساعت طی هر هفته در دانشگاه است و بقیه ساعات هفته را در جامعه می گذراند.
وی گفت: شما مسائل جامعه را حل کنید ما خود مسائل دانشگاه را با کمک استادان فرهیخته حل خواهیم کرد.


وی اظهار کرد: آیا درست است که بزرگواری به سر نیزه تکیه کند و بگوید پسوند اسلامی دانشگاه آزاد باید برداشته شود یا بگوید دانشگاه جولانگاه بی عفتی شده است ؟ انصاف کجا رفته است ؟
او گفت: اظهار کرده اند که در دانشگاه آزاد کشف حجاب رضاخانی صورت گرفته آیا این حرف ظلم به دانشگاه آزاد اسلامی نیست کدام کشف حجاب ؟ یا رضا خان ندیده اید و یا شلاق کشف حجاب رضا خانی به تنتان نخورده است.


وی با تاکید بر این که اصل رعایت حجاب و عفاف محل بحث نیست و تنها اختلاف در روش برخورد وجود دارد افزود: بیش از 30 سال است که مطابق روش شما عمل شده و جواب نداده و حال که یک برادر شهید به مجموعه خود دستور داده که به نام دین تفتیش عقاید نکنید، اعتراض می کنید ؟
وی اظهار کرد: من خود، عضو کمیته انضباطی دانشگاه آزاد اسلامی بوده ام اما در دوران مسوولیت ما، دانشجویان متهم را با کد دانشجویی فراخوان می دادیم و ابتدا مشاوره و ارشاد صورت می گرفت و در صورت تکرار به کمیته انضباطی می آمد و برایش قضاوت می کردیم.


او گفت: به ما حق بدهید که نخواهیم به نام دین، زور بگوئیم و به ما حق بدهید که کرامت انسانی انسانها را مد نظر داشته باشیم.


وی افزود: من به مخالفان بخشنامه اخیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی توصیه می کنم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بجنورد را یک بار دیگر بخوانند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سه تحول مهم در عرصه آموزش عالی کشور صورت گرفته است اول این که دیگر ارائه دانش در سطوح عالی در انحصار دانشگاهها نیست به عبارت دیگر توسعه رسانه، اقتدار دانشگاهها را در شکل سنتی زیر سوال برده است.


عسکری افزود: تحول دوم این است که داده ها از راه وسایل ارتباط جمعی به شکل مداوم در محیط اجتماعی تزریق می شود و سومین تحول این است که به جهت توجه مردم به دانش تقاضا برای آموزش عالی بسیار افرایش یافته است و همین باعث می شود که گاه کیفیت فدای کمیت شود.
او اظهار کرد: در همین راستاست که باید هرم هیات علمی دانشگاه اصلاح شود و دانشجو با رویکرد پژوهش محوری پذیرش گردد.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون ماموریت محور نبوده و در حالی که پس از انقلاب 10 میلیون دانش آموخته داشته ایم اما نقش این عده در جامعه مشخص نیست لذا دانشگاه باید به سوی کارآفرینی پیش برود.


او افزود: در موارد بسیار کار ما آموزش برای آموزش بوده است نه آموزش برای حل مشکلات اجتماعی مردم و نظام.

وی گفت: با این که امسال دانشگاه آزاد اسلامی می توانست تا 25 درصد شهریه را افزایش دهد اما فقط 15 درصد افزایش داده و در همین حال سعی شده که در بودجه امسال دانشگاه، 12 درصد وابستگی به شهریه کم شود.

او افزود: عزم ما بر این است که طی چهار سال هر سال بین 10 تا 12 درصد از وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان کاسته شود که واحد های نجف آباد و زاهدان به این هدف به شکل کامل دست یافته اند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از تمام دانشگاههای کشور دانش آموخته داشته است و هم اکنون بیش از 80 هزار عضو هیات علمی و کارمند و بناهای بزرگ در دورترین نقاط کشور ساخته که مصداق عدالت اجتماعی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین