کد خبر: ۲۵۲۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

وزش طوفان شدید در سیستان و بلوچستان/ ادارات زابل و زهک تعطیل شدند

صبح امروز طوفانی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت استان سیستان و بلوچستان را درنوردید و موجب تعطیلی ادارات شهرستان های زابل و زهک شد. در کرمانشاه نیز گرد و غبار 21 بیمار قلبی و تنفسی را راهی مراکز درمانی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان به فارس گفت: صبح امروز چهارشنبه شدت طوفان در منطقه سیستان به 100 کیلومتر بر ساعت رسید.


به گفته علی ملاشاهی، بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی، صبح امروز چهارشنبه شدت طوفان در منطقه سیستان به 100 کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید را تا زیر یک‌هزار متر کاهش داد. این طوفان همچنان تا روز جمعه ادامه دارد و تا بعدازظهر نیز شدت می‌گیرد. البته در زاهدان و نواحی مرکزی و جنوبی افزایش غلظت غبار و در بعدازظهر امروز و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی‌ می‌شود.

ادارات شهرستان زابل تعطیل شد
هوشنگ ناظری، فرماندار زابل به فارس گفت: طوفان گرد و خاک صبح امروز چهارشنبه در شهرستان زابل شدت گرفته و با هماهنگی با ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان، به جز ادارات بهداشتی و درمان، نیروی انتظامی، دستگاه‎های امدادی مانند هلال احمر، راه و شهرسازی و سایر ادارات خدماتی تمامی ادارات شهرستان زابل تعطیل اعلام شد. هم اکنون دستگاه‌های امدادی در حالت آماده باش هستند.

ادارات شهرستان زهک تعطیل شد
فرماندار زهک از تعطیلی ادارات این شهرستان بر اثر افزایش شدت طوفان و گرد و خاک خبر داد و به فارس گفت: در حال حاضر طوفان، گرد و خاک در زهک به شدت افزایش یافته است.

به گفته جمشید رخشانی نسب، لحظاتی قبل باهماهنگی با استاندار سیستان و بلوچستان تمامی ادارات شهرستان زهک را تعطیل اعلام کردیم. هم اکنون ادارات و دستگاه‌های امدادی در حال ماسه‌روبی و مالچ پاشی در سطح شهر هستند.

مراجعه 21 بیمار قلبی و تنفسی به اورژانس در کرمانشاه


مدیر فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از مراجعه 21 بیمار قلبی و تنفسی به مراکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه طی روزهای اخیر به‌دلیل ورود پدیده گرد و غبار به استان خبر داد و به فارس گفت: از تعداد 21 نفر مراجعه کننده به مراکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه، 17 نفر به‌دلیل بیماری قلبی و هشت نفر نیز دچار بیماری تنگی نفس شده‌ بودند.

به گفته عبدالرحمان پرنا، این مرکز اقدامات مناسبی را در راستای کمک به بیماران و نیازمندان قلبی و تنفسی ارائه داده است.
پرنا آماده‌باش تمام پرسنل مرکز فوریت پزشکی استان کرمانشاه را مهمترین اقدام این مرکز دانست و گفت: ارائه آموزش‌های لازم به کادر آموزشی این مرکز از دیگر اقدامات اساسی به شمار می‌رود.

این مسئول تجهیز آمبولانس‌های مرکز فوریت پزشکی به کپسول‌های اکسیژن پرتاب را از فعالیت‌های اساسی این مرکز عنوان کرد و افزود: هماهنگی با بیمارستان‌های استان در راستای پذیرش فوری افراد نیازمند به کمک‌های اورژانسی از دیگر اقدامات این مرکز است.

وی گفت: تهیه آمارهای دقیق مراجعان به معاونت درمان و اورژانس کشور و تهیه پاورپوینت برای پرسنل مرکز در خصوص پیشگیری از عوارض گرد و غبار از دیگر اقدامات مهم محسوب می‌شود.

مدیر فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه توصیه کرد که افرادی که ناراحتی قلبی داشته و کودکان حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و در زمان ضرورت نیز از ماسک‌های N95 که دارای فیلتر چندلایه و قابل شست‌وشو هستند، استفاده کنند. افراد حاضر در منزل نیز از باز نگه‌ داشتن پنجره خودداری کرده و در صورت وجود شرایط اضطرار بر جو منطقه از ورزش کردن در فضای باز خودداری کنند.

پرنا با اشاره به وجود شرایط گرما و وجود گرد و غبار در جو استان کرمانشاه گفت: مردم از مایعات بیشتری استفاده کرده و با رعایت موازین بهداشتی وضعیت موجود را سپری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین