کد خبر: ۲۵۳۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳

قربانی کردن منافع ملی با همایش خط قرمز

یکی از سخنرانان همایش خط قرمز گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری، دل نگرانی است دل آرامی نیست و سرتاسر صحبت ایشان پر از هشدار و دلواپسی و گوشزد کردن ترفندهای دشمنان است!! این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزان نظام به صراحت اعلام کردند که از دولت حمایت می‌کنیم و به مذاکره کننده گان اعتماد داریم. معنای این سخنان بسیار روشن است و به وضوح بیانگر این نکته است که نگرانی در این عرصه وجود ندارد و اگر دل نگرانی باشد از کید و ترفند دشمنان است نه مذاکره کنندگان.
آفتاب‌‌نیوز :
مدتی است شاهد برگزاری همایش‌هایی هستیم که بانیان آن‌ها هیچ هراسی از قربانی کردن منافع ملی کشور به خود راه نمی‌دهند. برگزار کنندگان همایش دلواپسیم، اینبار همایش خط قرمز را با عنوان "نه به صنعت هسته‌ای دکوری" برگزار کردند. هرچند دلیل برگزاری همایش دلواپسیم به ظاهر، نقد توافقنامه هسته‌ای ژنو بود ولی این‌بار هدف، تفسیر مواضع مسوولان و نیت‌خوانی مذاکره‌کنندگان بود چراکه حاضران در همایش خط قرمز، به استقبال مذاکرات وین رفتند و پیشاپیش توافق احتمالی وین را نقد ‌کردند. به نظر می رسد که فرقی برایشان نداشت که متن توافق چیست و تنها نگران از این بودند که بعد از دستیابی احتمالی به توافق جامع برد-برد، دیگر جایی برای تخریب توافقنامه احتمالی نخواهد بود لذا پیشاپیش به تخریب و زیر سوال بردن توافق نامه در حال تنظیم وین 6 رفتند. مذاکره‌ای که کسی جز مذاکره‌کنندگان ارشد و مسئولان علیرتبه نظام، اطلاعی از آن ندارد. 
 
شاید وجود همین احتمال موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای بود که مخاطبان، میهمانان و حامیان دلواپسی را به شدت در همایش خط قرمز تقلیل داد و تعداد زیادی از چهره‌های سرشناس همایش دلواپس نیز در خط قرمز حضور نداشتند. حجت الاسلام پناهیان، مهرداد بذرپاش، الیاس نادران، حسین فدایی، فریدون عباسی، رئیس سابق انرژی اتمی.. از جمله افردای بودند که ترجیح دادند در این مراسم حضور پیدا نکنند.
 
اما در این میان برخی نیز به جای اینکه برای تعیین خط قرمز آمده باشند برای نصیحت برگزار کنندگان آمده بودند، آیت الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان و یکی از مدعوین این همایش در سخنرانی خود گفت: "مواظب باشید آنچه ما را تا امروز بالا نگه داشته وحدت ما است اگر رهبری گفت این دولت را کمک کنیم با تمام قدرت کمک کنید مواظب باشید کار شما یک کار جدید که هماهنگ با رهبری نیست، از آب در نیاید."
 
در واقع سرشناس ترین چهره حاضر در همایش بیشتر برای نقد همفکران و یاران خود آمده بود و با نصیحت به یاران گوشزد می‌کرد که مبادا از خط رهبری خارج شوند. اما در سوی دیگر میزگزدی برگزار شد که 6 نفر از دلواپسان سخنانی را مطرح کردند، سخنانی که در آن گهگاهی از خطوط قرمز رد می‌شدند تا شاید به هدفشان نزدیک شوند بررسی برخی از  این مطالب شاید کمی از ماهیت این همایش را بیشتر آشکار کند.
 
یکی از سخنرانان میزگرد، پیامی به برخی رسانه‌ها و سایت‌ها داشت دلمشغولی و نگرانیش بیشتر واکنش رسانه‌ها به همایش خط قرمز بود و گفت: من پیامی دارم برای کسانی که بعد از این در سایت ها و روزنامه‌های خود اعلام می‌کنند این افراد کاسبان تحریم هستند در حالی که اگر سرمایه این جمع را جمع کنید، به اندازه سرمایه یکی از کارخانه‌های آنها نخواهد رسید.
 
هر چند با حضور چهره‌های سرشناس از نظر مالی در این همایش، صحت سخنان را باطل می‌کرد اما نکته مهم اینجاست که نگرانی همگان از سرمایه‌هایی است که از طریق عواید تحریم بدست نیامده باشد و گرنه صرف داشتن کارخانه را کسی ایراد نمی داند.
 
یکی دیگر از سخنرانان همایش خط قرمز گفت: "صحبت‌های مقام معظم رهبری، دل نگرانی است  دل آرامی نیست و سرتاسر صحبت ایشان پر از هشدار و دلواپسی و گوشزد کردن ترفندهای دشمنان است." 
 
این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزان نظام به صراحت اعلام کردند که از دولت حمایت می‌کنیم و به مذاکره کننده گان اعتماد داریم. معنای این سخنان بسیار روشن است و به وضوح بیانگر این نکته است که نگرانی در این عرصه وجود ندارد و اگر دل‌نگرانی باشد از کید و ترفند دشمنان است نه مذاکره کنندگان.
 
سخنران دیگر دیپلمات سابق وزارت خارجه بود که در همایش دلواپسیم خواستار تقویت تیم مذاکره کننده شده بود و عمده نگرانی‌اش در همایش قبلی عدم دعوت از او برای مذاکرات هسته‌ای بود. وی این‌بار پیشاپیش به استقبال مذاکرات رفته  و از اصطلاح جدیدی سخن ‌گفت، اینکه می‌خواهند بازی جدید گریز هسته‌ای را به کشور تحمیل کنند!
 
در پایان میزگرد نیز یکی از سخرانان با جام زهر نامیدن قطعنامه 598 و گفتن این جمله که در آن قطعنامه به امام ظلم تحمیلی و صلح تحمیلی شد سعی ‌کرد تا مذاکرات وین را را با عنوان یک صلح تحمیلی به مردم قالب کند. در حالی که همین چند روز پیش بود که آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان در جمع حقوقدانان و قضات کشور در مورد صلح امام حسن(ع) گفت: یکی از سیره مهم شخص امام حسن مجتبی(ع) مسئله صلح است که در زمان خود مورد اختلاف برخی از اصحاب بود و ایشان با درایت بسیار حکیمانه ای نقش خود را ایفا کردند این صلح یک نوع مبارزه و جنگ بود در لباس صلح. بنابراین با صلح و تدبیر نیز می توان منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ کرد و البته در این راه می بایست در برابر تمامی موانع داخلی و خارجی ایستادگی کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین