کد خبر: ۲۵۳۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

ادای احترام به قربانیان سقوط هواپیمای مالزی در هلند

به یاد قربانیان سقوط هواپیمای مسافری مالزی، پرچمهای هلند در سراسر کشور به حالت نیمه افراشته درآمد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: از 298 سرنشین هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی، دست کم 189 نفر اهل هلند بودند.

کیلومترها دورتر از منطقه بحران زده شرق اوکراین که این روزها صدای گلوله در آن قطع نمی شود، در مقابل یک دبیرستان در هلند دوستان چند نفر از قربانیان در سکوت به سوگواری پرداختند.

از این حادثه، به عنوان وحشتناک ترین حادثه هوایی در تاریخ کشور هلند نام می برند.

این هواپیما از شهر آمستردام به مقصد کوالالامپور پرواز می کرد.

یکی از بستگان یکی از قربانیان می گوید: «چند نفر به همین سادگی ناپدید شدند. حالا یک خانه خالی به جا مانده است. والدین همه چیز خود را از دست داده اند. هیچ فرزند یا نوه ای باقی نمانده است. هیچ چیز.»

گروهی از بستگان قربانیان با اتوبوس خود را به فرودگاه بین المللی هلند رساندند و در مقابل در ورودی آن دسته های گل قرار دادند. دسته گلهایی که شاید قرار بود چند روز دیگر در استقبال از عزیزانشان که از مالزی بازمی گشتند به فرودگاه آورده می شد.

مارک روته، نخست وزیر هلند سفرش به آلمان را نیمه کاره رها کرد و به هلند بازگشت. آقای روته با زبان تهدیدآمیزی گفت که اگر مشخص شود به این هواپیما با موشک حمله شده است، مهاجمان شناسایی می شوند و به سزای عمل خود می رسند.

به گزارش یورونیوز، ویلم-الکساندر، پادشاه هلند و همسرش ماکسیما با امضای دفتر یادبودی که به احترام قربانیان در شهر لاهه مهیا شده بود، تاثر خود را نسبت به وقوع این حادثه ابراز کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین